VW пусна ID.7 първо на пътя. Вече е известна и цената: под 120.000 лв. AUTO BILD тества маскирания топмодел.
Този автомобил ни задава въпроси: седан ли е всъщност. Или по-скоро е SUV? Не, това е супер-ID. Новата „седмица” на VW, нещо като героят на серията ID, електрическият флагман на марката. Както и един от най-елегантните модели на VW напоследък.
ID.7 Pro S с 286 к.с. и 85 кВтч.
Най-големият модел на ID ще разполага с 286 к.с. и 545 Нм. Освен стандартната досега батерия с капацитет от 77 кВтч., се предлага и такава с 85 кВтч.
Над 700 километра по WLTP
Над 600 километра ще бъде пробегът на ID.7 Pro, а този на ID.7 Pro S – над 700 километра. Такива са обещанията по WLTP на производителя. Както и възможността за бързо зареждане – с до 200 кВт. мощност на зареждане. Така за 20 минути ще заредите батерията от 10 до 80 процента.
Всъщност не би трябвало да е проблем да издържите евентуалния голям пробег в новия модел на хората от Волфсбург: ID.7 разполага с превъзходни от гледна точна на ергономията седалки, оборудвани с функция за масаж. Окачването на ID.7 пък поглъща доста умело дупките и неравностите. Междуосието от 3 метра позволява превъзходно място за краката на пасажерите на задния ред – тук ID.7 се представя като от истинския висок клас автомобили.
Водачът също има много поводи за радост в новия модел на VW – управлението е прецизно и с отлична обратна връзка – страхотно. Освен това автомобилът се управлява с лекота – въпреки теглото си от 2,3 тона и дължината от 4,96 метра, като се движи без вибрации и съвсем тихо.
Важен страничен ефект на платформата MEB: представителният автомобил е със задно задвижване, което означава, че няма смущения от задвижването при управлението. Получава се много добре!
Преработена концепция на управление на кокпита
Концепцията на управлението на кокпита – почти изцяло посредством 12-инчов тъчскрийн – е преработена от VW, като неосветените досега плъзгачи са илюминирани, а важните функции на климатичната инсталация са изведени в отделна лайстна.
Въпреки това системата демонстрира типичните за тъчсскрийн слабости: необходимо е да търсите, протегнатата ви ръка трябва да е спокойна, както и да управлявате менютата по време на движение.
ИЗВОД
Върви – въпреки базовата техника на по-малкия си събрат – действително с класи по-добре. Освен това предлага солиден комфорт, много място отзад и (според VW) внушителен пробег. Фината шлифовка на концепцията за управление на кокпита се е отразила добре на комфортния великан. Оценка от теста на AUTO BILD: 6-

