2016
ТЕЗИ ДНИ СА ДОСТА ТРУДНИ за традиционалистите сред почитателите на BMW. Ван, 3-цилиндров мотор, предно задвижване – като че ли в Мюнхен обръщат всичко с краката нагоре. Още повече че това не е всичко – след три години Серия 1 вече няма да е със задно задвижване. По този начин комбинацията от компактно BMW и редовия 6-цилиндров двигател ще остане в миналото, тъй като 3-литровият агрегат няма да се побере напречно под предния капак. С това обаче синьо-бялата революция не приключва. Според информацията ще отпадне дори и версията с три врати на Серия 1. Причината: недостатъчно търсене. През 2015 г. в Германия точно 20 000 клиенти са избрали най-изгодната версия на Серия 1. Като заместник Серия 2 Gran Coupé ще допълни гамата на моделите с предно задвижване. От BMW обещават, че следващата Серия 1 ще се отърси от унифицирания дизайн на актуалния модел. Независимо от формата още от днес обещаваме повече място във вътрешното пространство. За целта ще се погрижат напречно разположеният двигател (с 3 или с 4 цилиндъра) и отпадането на кардановия вал – освен при моделите с двойно задвижване.

Има място: повече пространство при същите размери – благодарение на напречно разположените двигатели
Въпреки че следващата Серия 1 ще се произвежда на същата платформа като редица други модели на BMW и MINI (целта е годишно да бъде премината границата от 500 000 автомобила), засега липсва електрическа версия на модела. Вместо това нови системи за рекупериране на енергията от спирачното усилие на базата на 12- и 48-волтови бордови мрежи, както и други Efficient-Dynamics мерки ще редуцират нивата на CO2 емисиите. Освен това ще бъде намалявано теглото на конвенционалната стоманена каросерия. Аеродинамиката ще бъде модифицирана – с помощта на специални колела и камери вместо странични огледала. Бензиновите и дизеловите агрегати ще бъдат също преработени – целта е все по-голяма мощност при още по-нисък разход на гориво. От BMW възнамеряват да използват нови технологии като директно водно впръскване (ще дебютира в M4 GTS), електрическа турбина и бедна горивна смес. При трансмисиите се обсъжда преминаване от класическа автоматична към предавателна кутия с два съединителя. Също през 2018 г. серийно ще се появят новото поколение на системата iDrive, както и новите дисплеи.
Първите модели с новите системи ще бъдат следващите Серия 6 и наследникът на X5, но година по-късно от подобрената ергономичност ще се възползва и Серия 1. При нея на преден план ще излязат Touch Control, управлението чрез жестове и гласовите команди. Два малки монитора ще се сливат в един голям, който ще може да се моделира посредством допълнителни повърхности и в комбинация с Head-up дисплей. Няма да има конкурент на седан версия на Audi A3, нито на E-Golf – BMW няма да използва всяка една ниша, която дава новата платформа. Все пак в края на 2019 г. ще стартира серийното производство на Серия 2 Gran Coupé. Тъй като каросерията на модела е с по-малки размери, този вариант ще получи по-голямо междуосие в сравнение с базата на Серия 1. За да бъде подчертана по-високата позиция на противника на Mercedes CLA, Coupé-то с четири врати ще се предлага първоначално само с двойно задвижване xDrive.
Извод
Нова платформа, нова концепция за управление на кокпита и със Серия 2 Gran Coupé също така нов модел. Безспорно е, че следващата Серия 1 има потенциал да се превърне в успешен автомобил.