2017
Toyota Prius Hybrid
- Този лост е като от космически кораб. Вдясно от него можете да избирате между трите режима на движение: Eco, Normal и Power
- Тук водачът вижда толкова малко, че е по-добре да гледа камерата за заден ход. Напречната лайстна на задното стъкло пречи на видимостта
- Момент, къде е скоростомерът? Горе вдясно на средно разположения дисплей. Мониторът под него е с великолепна разделителна способност, а поставката за зареждане подхожда на технологичния чар на Toyota, на която 17-цоловите джанти се отразяват добре. Отзад малко смущаващо е единствено качването под скосения покрив.
- Отзад малко смущаващо е единствено качването под скосения покрив.
Prius помага за икономията със специални индикации на бордовия компютър – от изобразяване на енергийния поток до протокол на дневните разходи. С 4,8 л/100 км тестови разход Prius е категоричен първенец, като икономичният разход от 4,2 л (CH-R 4,4, л) доказва високото ниво на техниката на Toyota. 5,8-те литра на Niro също са добър резултат (респективно 4,7 л). Признаваме, че очаквахме подобна пестеливост от Prius. Изненада ни обаче мекото возене – четвъртото поколение на модела е нормален автомобил. Дори можем да кажем, че този модел на Toyota е авангарден – нещо като днешния Citroën CX.

Скосена задница, вертикална задница, Coupé – красиво разнообразие. Prius е по-дълъг от останалите с 18 см
Техниката и имиджът си имат своята цена: 53 750 лв. струва базовият модел на Prius, което е с близо 8000 лв. повече от Niro, който обаче за тези пари предлага серийно доста екстри. Освен това Kia има и седемгодишна гаранция. CH-R предлага техниката на Prius, страхотен дизайн и висока позиция на седене. Също така е с около 4000 лв. по-евтин от Prius.

Toyota Prius: 22 каси
По-голям с 208 литра багажник, но предимството не е особено голямо. Prius побира също толкова каси с вода…

Kia Niro: 22 каси
…колкото и Niro. Товарният ръб на „корееца“ е по-висок, има неравен под при сгънати задни седалки.

Toyota C-HR: 21 каси
Модерното SUV-че има по-малък товарен обем заради скосената си задница. Високо стъпало при сгънати задни седалки.
Извод
ХИБРИДИТЕ СА ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНИ, а не безсмислени. И все повече навлизат в ежедневието. Prius притежава най-голям потенциал за пестене, Niro е майсторът на всекидневието, а CH-R играе ролята на радикалния. Факт е, че новите задвижвания са скъпи – трябва да можете да си ги позволите.