Компактните хибриди: висока технология или безсмислица?

Хибрид – това звучи сложно. И скъпо. Междувременно предлагането се увеличава. Решихме да проверим техниката в реалния живот: колко пестят в действителност Toyota и Kia?

1807
2017

KIA NIRO Е ПРАКТИЧНИЯТ СРЕД ХИБРИДИТЕ
Подхожда ли Niro на останалите в това сравнение? Или пък е приятно конвенционален? Ако след компактните модели се качите няколко сантиметра по-нагоре в Kia, няма да имате никакви проблеми при свикване с обстановката. Този хибриден автомобил иска да бъде функционален – от най-добрата позиция на седене до добрия обзор през третия страничен прозорец. От Kia определено не са очаквали такъв успех от високия 1,54 метра модел с визия а ла SUV: в Германия моделът е разпродаден до декември, макар и да се предлага само като хибрид. При това корейците избират друга техника в сравнение с Toyota: вместо безстепенна планетарна трансмисия тук имаме автоматична предавателна кутия с два съединителя. Системната мощност от 104 кВт на бензиновия двигател и електрическата машина е достатъчна на Niro за бързо и фино ускорение без наличието на ефекта на ластика при кикдаун.

Kia Niro

Електромоторът жужи като трамвай, а 1,6-литровият бензинов двигател ръмжи приятно и е най-бърз (10,5 секунди до 100 км/ч), макар и да вдига максимум само 162 км/ч. Леко ни притесняваше твърде стегнатото окачване на „корееца“. Niro возеше малко нервно по междуградски пътища – това заедно със спортния режим на трансмисията буди състезателя в теб, но за по-продължително време се отразява зле на стомаха. Дали това е подходящият стил на каране за един хибрид? Тогава като че ли предпочитаме безстепенния „костюм“ на C-HR. Това меко и комфортно возене е като балсам за душата. Да, добре, ефектът на ластика при кикдаун е доста смущаващ. Но просто не му обръщайте внимание.

Така е по-екологично, ще кажат почитателите на модела. Разваля удоволствието – ще им отвърнат хората с бензин в кръвта. Факт е обаче, че моделът е достатъчно бърз и без да се налага да натискате до дупка педала на газта. Иначе 1,8-литровият бензинов двигател работи доста спокойно и използва много фино електромотора! Най-голямото шоу е – стига батерията да не е изтощена – да излезете безшумно от паркомястото. Най-късно след километър се включва двигателят с вътрешно горене, а в режим Stop and go отново поема електрическата машина. Колкото повече градско карате, толкова повече пести хибридът.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин