2017
KIA NIRO Е ПРАКТИЧНИЯТ СРЕД ХИБРИДИТЕ
Подхожда ли Niro на останалите в това сравнение? Или пък е приятно конвенционален? Ако след компактните модели се качите няколко сантиметра по-нагоре в Kia, няма да имате никакви проблеми при свикване с обстановката. Този хибриден автомобил иска да бъде функционален – от най-добрата позиция на седене до добрия обзор през третия страничен прозорец. От Kia определено не са очаквали такъв успех от високия 1,54 метра модел с визия а ла SUV: в Германия моделът е разпродаден до декември, макар и да се предлага само като хибрид. При това корейците избират друга техника в сравнение с Toyota: вместо безстепенна планетарна трансмисия тук имаме автоматична предавателна кутия с два съединителя. Системната мощност от 104 кВт на бензиновия двигател и електрическата машина е достатъчна на Niro за бързо и фино ускорение без наличието на ефекта на ластика при кикдаун.
Kia Niro
- Дали това е хибрид? Niro изисква най-малко усилия за свикване. В спортния си режим трансмисията с два съединителя превключва безупречно
- Най-модерният инфотейнмънт в Kia интегрира безпроблемно смартфони на Apple, както и такива с Android. Всички хибридни автомобили са серийно оборудвани с двузонови климатични инсталации
- Хубаво е, когато един кокпит е самообясняващ се както този на Niro. Кожената тапицерия и поставката за зареждане са част от оборудването Spirit – също както и 18-цоловите джанти. Те осигуряват чудесно сцепление, но малко развалят комфорта на возене.
- Kia предлага повече място на задната седалка в сравнение с багажника, затова в „корееца“ ще седите удобно.
Електромоторът жужи като трамвай, а 1,6-литровият бензинов двигател ръмжи приятно и е най-бърз (10,5 секунди до 100 км/ч), макар и да вдига максимум само 162 км/ч. Леко ни притесняваше твърде стегнатото окачване на „корееца“. Niro возеше малко нервно по междуградски пътища – това заедно със спортния режим на трансмисията буди състезателя в теб, но за по-продължително време се отразява зле на стомаха. Дали това е подходящият стил на каране за един хибрид? Тогава като че ли предпочитаме безстепенния „костюм“ на C-HR. Това меко и комфортно возене е като балсам за душата. Да, добре, ефектът на ластика при кикдаун е доста смущаващ. Но просто не му обръщайте внимание.
Така е по-екологично, ще кажат почитателите на модела. Разваля удоволствието – ще им отвърнат хората с бензин в кръвта. Факт е обаче, че моделът е достатъчно бърз и без да се налага да натискате до дупка педала на газта. Иначе 1,8-литровият бензинов двигател работи доста спокойно и използва много фино електромотора! Най-голямото шоу е – стига батерията да не е изтощена – да излезете безшумно от паркомястото. Най-късно след километър се включва двигателят с вътрешно горене, а в режим Stop and go отново поема електрическата машина. Колкото повече градско карате, толкова повече пести хибридът.