AUTO BILD България / Компактните хибриди: висока технология или безсмислица?

Компактните хибриди: висока технология или безсмислица?

Хибрид – това звучи сложно. И скъпо. Междувременно предлагането се увеличава. Решихме да проверим техниката в реалния живот: колко пестят в действителност Toyota и Kia?


18
юли
2017

ХИБРИДЪТ Е нещо КАТО БИОПЪРЖОЛА. Само Малцина са клиентите, които възхваляват предимствата й, а по-голямата част не са опитвали нито едното, нито другото. Прекалено скъпи, прекалено различни, пълни с предразсъдъци. Затова нека изпробваме алтернативните задвижвания: как функционират модерните компактни хибриди в ежедневието? Висока технология ли са или безсмислица?

Лицето на икономията се нарича Toyota Prius. Пионер преди 20 години, четвъртото поколение на модела култивира техническите иновации с ръбест и странен дизайн. Така хечбекът отново става по-шик, оптимизиран е в аеродинамичния канал, макар и прегледен да означава друго нещо. Предницата е в Нирвана, а разделеният на две заден прозорец пречи на видимостта като очила с дебели рогови рамки. В този случай помага единствено камера за заден ход.

Тази Toyota изглежда просторна, отзад притежава способностите на такси. Там дори и хора с по-сериозен ръст могат да си кръстосат краката, а багажникът (от 501 до 1633 литра) ще побере спокойно всички куфари и чанти на семейството за отпуската. Кокпитът изисква време за свикване, докато станат ясни предимствата му: малкият лост освобождава място за поставки на централната конзола, а средно разположеният уред показва скоростта като голямо число в средата. Най-после от Toyota използват за своя пионер по-меки пластмаси, дисплеи с висока разделителна способност и модерен пиано лак. Който иска да пести, не трябва все пак да живее в оскъдица.

Toyota C-HR 

Японците са „опаковали“ същата техника в SUV-Coupé, което изглежда като луноход. Пред C-HR има тълпа от снимащи със смартфоните си минувачи: впечатляват ги както спойлерът на покрива в стил „яката на граф Дракула“, така и сините светлинни ивици в кокпита. Много по-важен е фактът, че водачът седи с 9 см по-високо в сравнение с Prius, в изненадващо приличен интериор. Пред очите му има кръгли уреди, до него нормален скоростен лост, но за съжаление отзад прозорците са като на мазе. С височината си от 79 сантиметра товарният ръб ще ви спести ходенето до фитнеса, заместено от товарене на покупките в събота предиобед. Практичен? Не и капитан Бъдеще!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >