2023
4 цилиндъра? Глупости! Mercedes-AMG C 63 E-Performance е технически гений и страшно бърз – AUTO BILD го установи по време на тестовете.
C-клас? Кралският клас! В Mercedes-AMG T-модел C 63 S E-Performance има неща от Формула 1, които помагат за по-високото темпо на модела. Така, нека първо разгледаме автомобила., Или по-скоро автомобилите, тъй като в C 63 S се крият два модела. Разбира се, при 680 к.с. системна мощност, задни завиващи колела, режим на каране за пистата и залепващи за асфалта гуми Michelin това е един истински спортен автомобил. Същевременно с 4-цилиндровия агрегат (2-литров), превъзходната настройка на окачването с изненадващо меки пружини, цялата армия от асистенти и богатия мултимедиен лукс C 63 е практични и пригодно за всекидневието комби.
Единствената функционална слабост: батерията заема нетипично много място в багажника за капацитета си от само 6,1 кВтч. Можеше и по-добре.
Малката батерия е чудесна като бустер
Освен това батерията позволява изцяло електрически пробег от 13 километра, иначе тя се чувства по-добре, когато подпомага 4-цилиндровия мотор при ускорение.
В режим на движение C Mercedes мърка сдържано, тихо, нежно и мощно по междуградски пътища. Освен това поглъща добре неравностите, преминава комфортно през вълнисти зони и успокоява автомобила дори и след сериозни дефекти в пътната настилка. Освен това поддържа безупречно правия курс и предлага на водача отлична опора в добре оформените седалки. Накратко; удоволствие от шофирането в типичния за Mercedes маниер.
C 63 предлага удоволствие от шофирането а ла AMG
Или удоволствието от шофирането а ла AMG. Тук имаме онзи въртящ се превключвател в долната част на волана. Режими на движение, настройка на окачването и на трансмисията с девет степени с многодисков съединител вместо хидротрансфортматор, настройка на ESP – тук пилотът може да променя всичко по свой вкус. Оптимумът е системна мощност от 680 к.с. Спринтовете до темпо 100 се вземат от двутонното комби за 3,5 секунди, а двойно по-бързата скорост се достига от C 63 в рамките на 12,4 секунди.
На „нашата тестова отсечка“, пистата за тестване на управляемост на Contidrom станахме свидетели отлично сцепление, впечатляваща прецизност и образцово пътно поведение. При това за едно впечатляващо време: досега почти не сме имали по-бързо комби на тази писта – от средния клас по-бързо е само BMW M3 Competition Touring.
Mercedes се усеща като доста активен
Много по-важно: всички това се усеща доста активно, пъргаво, агресивно и прецизно. Предната ос залепва с пътната настилка, леките тенденции към завъртане увеличават забавлението в завоите, а задните завиващи колела позволяват бързо и екзактно завиване.
Когато разполагащият с 476 к.с. 2-литров агрегат (с комбинирано директно впръскване и уникална електрическа XL-турбина с 400 волта) работи заедно с притежаващия 204 к.с. електромотор, AMG превръща придвижването напред в адско преживяване след кикдаун. Кратко поемане на въздух следва, когато при около 130 км/ч се включи втората предавка на електрическата машина.
Когато капацитетът на батерията спадне, автомобилът става по-бавен
Тежката истина на пистата бързо изтощава батерията – въпреки, че от AMG са програмирали умна стратегия за охлаждане. Когато капацитетът на батерията действително спадне, автомобилът се усеща като малко по-бавен и 2-литровият мотор звучи по-шумно.
Бързите маневри малко стресират гумите, като още след третата обиколка на пистата страничното водене отслабва и времената за обиколка се влошават. За спирачките също бихме желали по-голяма устойчивост (усещане и спирачно действие).
С натискане на бутон 63 става майстор на дрифта
C 63 е адски бърз на пистата и е създаден за голямо удоволствие. Ако искате още повече, то можете да включите програмата за дрифт от главния режим и да я активирате чрез лостчетата зад волана. От този момент нататък C 63 не е на повод от програмата за стабилност и с него може да дрифтите и да пилите гуми.
Разгръщането на мощността на машината става спонтанно, равномерно и изключително фино дозирано. Нека оставим мисълта за сравнение с някогашните V8 двигатели настрана и заявим, че този 2-литров мотор е наистина от кралски клас.
ИЗВОД
Ян Хорн
Като хора с бензин в кръвта ние страдаме заради липсата на V8. Като почитатели на техниката приветстваме появата на хибрида: каква машина! Адски бърза, ръбата и расова след натискане на бутон, изпълнена с преживявания, но въпреки това сигурна за управление.