Комбито на Volvo за пистата

0905
2019

МОМЕНТ: ДИЗЕЛ? Да, дизел. Макар че Volvo бе един от първите производители, обявили, че спират дизеловите версии на автомобилите си: все още шведите вярват в успеха на двигателите със самовъзпламеняване. Те са ги оборудвали с Eвро 6d-Temp, а и в момента дизелите на Volvo се представят много добре. Затова е разбираемо, че новото офроуд комби бива предлагано първоначално само с моторизация D4– поне в Германия. На снимките обаче автомобилът е бензинов. В Швеция моделът се появява не като дизелов D4, а като турбобензинов T5. Неговата мощност е 250 к.с. и доставя истинско удоволствие. В Германия ще се появи през лятото и може би ще струва малко повече от D4 със 190 к.с. При по-големия брат V90 е същото. Неговата концепция и техника компактният V60 Cross Country запазва почти 1:1. Доказала се процедура при Volvo: сдържаното, но все пак осезаемо повдигане на каросерията прави комбито пригодено за лошо време и за извън пътя; черни предпазни кори по калниците, впечатляваща муцуна и различна задна броня придават на модела приключенски вид, без всичко това да изглежда нелепо.

V60 има прецизно управление като Cross Country, както и добра управляемост

Иначе V60 CC има солидни умения: 210 мм клиренс са повече, отколкото притежават някои SUV-ове; фината система за двойно задвижване ни позволява безпроблемно придвижване в снега. Бутонът за режимите на движение има допълнителна програма: тя осигурява по-добро сцепление – а асистентът за спускане по наклон HDC позволява по-сигурно слизане от заснежения склон. Освен по-добро представяне извън пътя по-големият клиренс осигурява и по-лесно качване в автомобила. Върху удобните седалки с кожена тапицерия ще седите не толкова високо и изправено като в SUV, а спортно като в лек автомобил – само че една идея по-високо над пътя. Дигиталният кокпит е с анимация в стил 3D видеоигра.

Volvo се гордее особено много с „интуитивното управление“ посредством големия монитор; арматурното табло е прегледно; след време свиквате с жестовете и натискането. Въпреки това за някои функции като отопление на седалките и волана щеше да е по-добре да имаше истински бутони. Щяхме да боравим с тях сигурно и по лоши пътни настилки. Все пак управлението чрез тъчскрийна е сравнително безопасно, тъй като за водача се грижат голям брой системи за сигурност. Те се стремят да коригират грешките и да позволят „частично автономно“ придвижване по магистралата. Поне през лятото. При лоши атмосферни условия камерите не се справят добре и водачът трябва да поеме всичко в свои ръце.

Черните предпазни части на Cross Country правят V60 да изглежда приключенски

Volvo V60 Cross Country D4 AWD

Двигател 4 цилиндъра, битурбо, отпред напречно • Работен обем 1969 см3 Мощност 140 кВт (190 к.с.) при 4250 об/мин • Макс. въртящ момент 400 Нм при 1750 об/мин • Задвижване двойно/8-степ. автоматик • Д/Ш/В 4784/1850/1499 мм • Тегло (празен) 1923 кг Багажник 529–1441 л • 0–100 км/ч 8,2 сек Макс. скорост 210 км/ч • Разход (WLTP) 5,9 л дизел Емисии CO2 155 г/км • Цена от 113 820 лв.

ИЗВОД

Като пионер на кросоувър офроуд комбитата Volvo няма проблем за създаването на успешна комбинация и при новото V60 Cross Country: не е мачо, но въпреки това притежава добър талант за извън пътя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин