2018
Правата на Contidrom е пред предния капак на Abt RS 6-R. Неговите 730 к.с. са под контрола на Launch Control. Левият крак натиска спирачката, а десният – педала на газта „до ламарината”. От моторния отсек се чува глухо боботене, Abt поддържа оборотите около отметката 3000. След това рязко отпускате спирачката и без никакво замисляне дяволското комби се изстрелва напред без никакви проблеми със сцеплението. Abt казват, че RS 6-R ускорява до 100 км/ч за 3,3 секунди. Който е преживял старта на RS 6-R, изобщо не се съмнява в това. В сравнение с Abt ускорението на излитащ самолет е като бавно потегляне. Но нека караме подред. Нека първо разгледаме този звяр отвън.
Ултрашироки валяци на предната ос
След преработката от Abt RS 6, което и без това не изглежда никак слабо, прави впечатление на доста по-агресивно. Допълнителното R след означението на модела подсказва какво се крие зад наточената визия: широкият спойлер и страничните Flaps в предната част на RS 6-R осигуряват още по-добро притискане към пътя. Джантите на Abt-RS 6 са 22-цолови, като гумите и отпред, и отзад са с размер 295/25. Само споменаваме: с толкова широки гуми може да се похвали само най-мощното Porsche Cayenne Turbo S (295/35/21). Другите добавки на Abt са задната броня с карбонови елементи и големият спойлер на ръба на покрива. Освен това четирите ауспуха обещават звук, който подхожда на застрашителната визия на RS 6-R.
Кокпитът на Abt RS 6-R впечатлява с типичната за Audi безупречна изработка. Серийните спортни седалки са украсени с бродирани емблеми на Abt и на модела и успяват да съчетаят добрата странична опора с високо ниво на комфорт. Покритият с Alcantara волан на Abt лежи великолепно в ръцете и с LED индикаторите за превключване осигурява усещания от моторните спортове. Те се подсилват след натискане на стартовия бутон, когато 4-литровият битурбо V8 се събуди с шумно боботене. Тунинг специалистите са го напомпали до 730 к.с. 920 нютонметра. В сравнение със серийния модел това отговаря на повишение със 170 к.с. и 220 нютонметра (RS 6: 560 к.с. и 700 нютонметра). Благодарение на това наточеният V8-битурбо на RS 6-R разполага с гигантски резерви от мощ, без обаче цялата тази мощност да подлага на изпитания водача: RS 6-R демонстрира добри маниери. Въпреки високата мощност не се усеща турбодупка, трансмисията превключва пъргаво и уверено се справя с бруталната мощ на V8.
Ауспуховата система на Abt звучи гръмотевично
Всъщност 8-степенната автоматична трансмисия няма много работа, защото двигателят има предостатъчна тяга още от ниски обороти. Резултатът е повече от впечатляващ: дори и когато не черпите пълния въртящ момент, неподготвените спътници се стряскат при шеметните междинни ускорения на бруталния V8. А когато включите на S1, още по-ярката звукова картина ви осигурява допълнителна доза ендорфини при подаване на газ. Защото тогава изпускателната система на RS 6-R генерира заплашителен гръмотевичен звук, който при отнемане на газта преминава във внушителен тътен. Така звучи мощта.
И въпреки че бумтящият двигател и спиращата дъха динамика на RS 6-R изискват цялата концентрация на водача, Abt гарантира добро настроение дори и в завоите. Кормилното управление е спортно и стегнато и въпреки монтираните на нашия тестов автомобил гуми с широчина 285 мм отпред е изненадващо прецизно. Двутонното комби (собствено тегло: 2010 кг) изписва чисто кривата на завоя, без наклоняване и без люлеене. Окачването с нови пружини и двойното задвижване без проблеми се справят с изключителната мощност. На състезателната писта RS 6-R очевидно се чувства добре и при отнемане на газта в бързите завои леко поднася задницата си. Но цялата тази пъргавина не е за сметка на комфорта: големите 22-цолови гуми возят нежно, въпреки спортните си качества окачването не е прекалено твърдо и е настроено също толкова добре, колкото и задвижването на RS 6-R. Доработката на Abt струва 61 650 евро – тоест заедно с базовия автомобил RS 6 (от 110 000 евро) крайната цена на Abt RS 6-R е 171 650 евро.
Извод
Abt RS 6-R ускорява като Porsche 911 Turbo, благодарение на багажника си е много практичен, а е и доста комфортен. Да не говорим за безупречната изработка и прецизното напасване на всички части на Abt. И остава да си зададем въпроса – също като при всички други висококаратови тунинговани модели – за високата цена и за смисъла. Но всички тези мисли могат моментално да бъдат разпръснати от Launch Control.