2022
Mercedes-Benz W 124 вече се превърна в популярен класически автомобил – въпреки че проядени от ръждата екземпляри продължават да служат като работно добиче на много от собствениците си. Редките модели с V8 обаче имат съвсем друг статут – и са много по-търсени. Широката палитра от двигатели, вариращи от съвсем слаби до супермощни, създава сериозен контраст – защото понякога зад безобидната екстериорна визия се крият невероятни динамични показатели. Именно такъв е случаят с Mercedes-Benz 400 E, първата E-класа на Mercedes от края на 80-те години на миналия век, която прикова нашето внимание. Да, W 124 може да разполага с „астматичен“ атмосферен дизел или със скромен 2,3-литров мотор с 4 цилиндъра – но 400 Е има V8 с 239 конски сили!

От 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди
Този благороден агрегат се поставя и на тогавашната „дундеста“ S-класа W 140, по-късно в SL (R129) и накрая – при връхната точка на кариерата му – и във W 210, след като „придворната“ тунинг компания на Mercedes AMG вдига обема му до 6,3 л. Тогава мощността става 405 к.с. Но дори и по-скромният W124 с този агрегат (в случая – 4,2 л) определено различен. Двигателят с означение M119 ще ви разтърси здраво. Само за 7,2 секунди той изстрелва от 0 до 100 км/ч седана, който тежи малко над 1,5 тона. Ускорението спира чак на 250 км/ч.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА МЕRCEDES 400 Е
Предлаганият от германец в eBay Mercedes е внесен от САЩ преди няколко години. Той е набор 1992 – и това му дава право на регистрационен номер като ретро автомобил в родината му, който гарантира финансови облекчения и възможност за достъп до екозоните. Разбира се, трябва да имате предвид, че разходът е зверски – около 15/100 средно.

Пълен с екстри, включително кожа и CD
Автомобилът е с максимално високо ниво на оборудване – в него влизат автоматичен климатик, електрически люк, електрическо регулиране на седалките (дори още тогава – с бутони във формата на седалката в конзола на вратата), кожа (включително и на волана), алуминиеви джанти, система за миене на фаровете, круиз контрол, въздушни възглавници за водача и пътника отпред (което е голяма рядкост!), асистент за потегляне по наклон и дори CD-плейър. „Разбира се, че има следи от употреба“, лаконично съобщава продавачът. Поне на снимките тази стара E-класа изглежда добре. Привидно щетите от ярките слънчеви лъчи, характерни за много автомобили, внос от Ню Мексико или Калифорния, не са налице тук.

Показанието на километража не е от значение при този двигател
Продавачът е обявил цена от 13 999 евро – това е колкото новa Dacia Logan с много добро оборудване! Benz-ът не е като нов: той е на 137 000 мили, това са около 220 000 км. Но за този двигател те не са нищо. Нека видим каква е ситуацията на пазара: експертите оценяват 400 E в добро състояние на поне 13 000 евро, но с оглед оборудването на конкретния екземпляр цената би могла да бъде значително по-висока. Така че, ако автомобилът ви допада – не му мислете много!
