Ретро » Колко Downsizing-модела ще надживее този Mercedes 400 E с V8?

Колко Downsizing-модела ще надживее този Mercedes 400 E с V8?

1201
2022

Mercedes-Benz W 124 вече се превърна в популярен класически автомобил – въпреки че проядени от ръждата екземпляри продължават да служат като работно добиче на много от собствениците си. Редките модели с V8 обаче имат съвсем друг статут – и са много по-търсени. Широката палитра от двигатели, вариращи от съвсем слаби до супермощни, създава сериозен контраст – защото понякога зад безобидната екстериорна визия се крият невероятни динамични показатели. Именно такъв е случаят с Mercedes-Benz 400 E, първата E-класа на Mercedes от края на 80-те години на миналия век, която прикова нашето внимание. Да, W 124 може да разполага с „астматичен“ атмосферен дизел или със скромен 2,3-литров мотор с 4 цилиндъра – но 400 Е има V8 с 239 конски сили!

Бяла невинност: външният вид на този Benz не издава колко бърз всъщност е автомобилът.

От 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди

Този благороден агрегат се поставя и на тогавашната „дундеста“ S-класа W 140, по-късно в SL (R129) и накрая – при връхната точка на кариерата му – и във W 210, след като „придворната“ тунинг компания на Mercedes AMG вдига обема му до 6,3 л. Тогава мощността става 405 к.с. Но дори и по-скромният W124 с този агрегат (в случая – 4,2 л) определено различен. Двигателят с означение M119 ще ви разтърси здраво. Само за 7,2 секунди той изстрелва от 0 до 100 км/ч седана, който тежи малко над 1,5 тона. Ускорението спира чак на 250 км/ч.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА МЕRCEDES 400 Е

Предлаганият от германец в eBay Mercedes е внесен от САЩ преди няколко години. Той е набор 1992 – и това му дава право на регистрационен номер като ретро автомобил в родината му, който гарантира финансови облекчения и възможност за достъп до екозоните. Разбира се, трябва да имате предвид, че разходът е зверски – около 15/100 средно.

Кафява кожа, дори на волана: задните седалки сякаш току-що са получили нова тапицерия.

Пълен с екстри, включително кожа и CD

Автомобилът е с максимално високо ниво на оборудване – в него влизат автоматичен климатик, електрически люк, електрическо регулиране на седалките (дори още тогава – с бутони във формата на седалката в конзола на вратата), кожа (включително и на волана), алуминиеви джанти, система за миене на фаровете, круиз контрол, въздушни възглавници за водача и пътника отпред (което е голяма рядкост!), асистент за потегляне по наклон и дори CD-плейър. „Разбира се, че има следи от употреба“, лаконично съобщава продавачът. Поне на снимките тази стара E-класа изглежда добре. Привидно щетите от ярките слънчеви лъчи, характерни за много автомобили, внос от Ню Мексико или Калифорния, не са налице тук.

Пълното оборудване включва също озвучителна система със CD-плейър, както и въздушни възглавници за водача и пътника отпред.

Показанието на километража не е от значение при този двигател

Продавачът е обявил цена от 13 999 евро – това е колкото новa Dacia Logan с много добро оборудване! Benz-ът не е като нов: той е на 137 000 мили, това са около 220 000 км. Но за този двигател те не са нищо. Нека видим каква е ситуацията на пазара: експертите оценяват 400 E в добро състояние на поне 13 000 евро, но с оглед оборудването на конкретния екземпляр цената би могла да бъде значително по-висока. Така че, ако автомобилът ви допада – не му мислете много!

Мощен като мечка, ръмжи като мечка: V8 с 239 к.с. от 4,2 литра работен обем е скрит под пластмасов капак.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин