2020
Суперавтомобилите са скъпи! И при тях високи са не само разходите за покупка, но и за поддръжка. Застраховки, сервизиране и стандартно обслужване могат да излязат цяло състояние. Ние ще ви разкрием колко струва да поддържаш Bugatti Chiron, Pagani Huayra и McLaren P1!
Предприемачът и мотивационен говорител Мани Кошбин разказва в свой youtube-клип колко му излиза автомобилната колекция на година – при това без да изминава и километър. Тук ще видите годишните фиксирани разходи.

И тъй като Мани е бизнесмен, той разглежда всеки отделен автомобил в колекцията си преди всичко като инвестиция, което обяснява защо мъжът притежава цели пет броя Mercedes SLR McLaren. Именно с история за този модел започва видеото: за SLR има две различни обслужвания, казва Мани. На всеки 12 месеца сервизиране А за 5000 долара (ок. 9200 лв.) и на всеки 24 – сервизиране В за 8500 долара (ок. 15 800 лв.). Така Мани изчислява, че средно на година SLR-ът му струва 7000 долара (ок. 13 000 лв.). Умножено по пет, колкото са общо SLR-ите в колекцията, сумата набъбва до 35 000 долара (ок. 65 000 лв.)! Тук е важно да споменем, че Мани смята със суми, които не са напълно точни – т.е. някоя и друга стотарка може да се губи в изчисленията.
Историята продължава с Porsche Carrera GT. Тук смяната на масло на година си е направо изгодна – 1500 долара (ок. 2760 лв.). Но в конкретния момент Мани не споменава, че смяната на съединител „натоварва“ банковата сметка с около 40 000 лв. В защита обаче можем да кажем, че бизнесменът взима под внимание само фиксираните разходи, но не и извънплановите посещения в сервиза. Точно колкото при Porsche излиза смяната на маслото и на лимитирания до 50 бройки McLaren 650S Can-Am.
Толкова излиза смяната на маслото при McLaren P1
Кошбин е купил струващия около един милион евро McLaren Senna толкова скоро, че още не знае колко струва обслужването на хиперавтомобила с 800 к.с. Просто оптимистично приема, че ще му искат около 1500 долара. Мотивационният говорител не е сигурен и за цената на същата операция при друг McLaren в гаража му – P1, с каросерия, направена по специална поръчка от карбон в поделението MSO на британския производител. Затова и тук „залага“ познатите 3000 долара.

Продължете на следващата страница, за да изгледате целия клип