Колко спортна е „осмицата“?


7
ян.
2019

BMW M850i впечатлява с лукс и мощност. Но владее ли всемогъщият модел от Мюнхен и спортната дисциплина? AUTO BILD тества автомобила.

Това трябва да е спортен автомобил – така казват от BMW! Добре, можем да дискутираме за всичко, дори и за това M850i, което тежи почти два тона, претъпкано е с техника, която го прави пъргав, сигурен и бърз. Но чак спортен автомобил?

Сядаме зад волана и натискаме педала на газта. 8-цилиндровият агрегат стартира толкова бързо, сякаш няма турбини. Впечатлява с първичната си сила.

Теглото не е проблем за линейното ускорение

Когато се усмихнете доволно при мощността от 530 к.с. и последните съмнения относно спортен или не, се питате, колко ли можете да вдигнете. От BMW са ограничили максималната скорост на 260. Добре дошли в новата „осмица“, наследник на Серия 6, продадена от BMW в цял свят 140 000 пъти. В днешно време подобно луксозно Coupé има сериозна конкуренция в лицето на SUV-ове и електромобили. На модела с две врати му се налага да предложи всичко, за да защити своята ниша: по-драматичен дизайн, по-високо позиционирано име, както и повече мощност. 530 к.с. (вместо 462 к.с.) ускоряват модела за 3,7 секунди до темпо 100 – сравнително близо до BMW M5 и бъдещото M8 с техните 600 к.с. Обзавеждането на интериора представлява комбинация от шикозни лаундж кожени кресла, разточителна широчина (най-вече отпред) и електронна командна централа в модерен стил. Отзад седалките става само за пътуване в екстремна ситуация. Вместимостта на багажното отделение е 420 литра.

При управлението на кокпита не всичко става гладко

При управлението на кокпита BMW винаги са били сред най-бързите. Внушителният въртящ/натискащ се превключвател отново е тук , но оборудван с повече менюта и подменюта. BMW нарича версия 7.0. Системата обаче не е станала по-лесна за управление. Така ръката закрива индикацията за режимите на движение, които преди се показваха на скоростния лост. А оборотомерът показва в посока, обратна на часовниковата стрелка – това определено ни затруднява. И без друго седите доста ниско в това Coupé – подземните гаражи са истински ужас. По-добре е да избягате светкавично с това BMW от тях. за щастие това става безпроблемно. Двойното задвижване и страхотната автоматична трансмисия осигуряват внушителен въртящ момент от 750 Нм. Индикацията за DSC въпреки това светва от време на време. M850i е оборудван серийно със спортен диференциал, 20-цолови джанти със специално разработени гуми Bridgestone и адаптивно окачване, което осигурява достатъчен комфорт на возене. Класически автомобил за пътуване на дълги разстояния – истинско GT. Браво!

Управление демонстрира нетипична за марката непрецизност

Интегралното управление подхвърля задницата в не особено бързи завои и я стабилизира на магистралата – струва ни се практично, но не и необходимо. Тестовият автомобил обаче е оборудван и със система за стабилизиране на страничното накланяне. В бързите завои се налага ръцете ти постоянно да коригират курса. При движение по магистралата автомобилът, който би трябвало да се чувства в свои води, също има свой собствен живот. Hey, BMW: прецизното управление в гените на марката. И приляга на един спортен автомобил.

Още по темата

Card image cap
Новото BMW Серия 5: Интелигентно като Серия 7, спортно като Серия 3

19
ян.
2017

Новата Серия 5 на BMW иска да бъде най-прогресивният автомобил на нашето време – без да пренебрегва досегашните си добродетели. Изпробвахме го

Card image cap
100 000 км с Audi A4 Avant: трансмисията го предаде

22
авг.
2017

Всъщност това е комбинация мечта: A4 Avant с дизелов двигател и автоматична трансмисия. Последната работеше безстепенно, но не и безшумно и безпроблемно

Card image cap
Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

9
юни
2017

Две вълнуващи купета от Франция

Card image cap
Audi Q7 e-tron: екоколосът

4
февр.
2016

В новото Audi Q7 e-tron с дизелово-хибридна техника всичко сияе и работи много тихо – това е скъп модел, в който няма да ви липсва нищо

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: