Спортните коли сякаш останаха в миналото – днес на мода са SUV-овете – във всички класове и от всички марки. Maserati навлиза с Levante в сегмент, който се пръска по шевовете от модели.
Не, Levante не е Jeep Grand Cherokee в костюм на Zegna. От Maserati рано отхвърлиха фаворитизираната от Детройт концепция и вместо това произвежданият в Мирафиори SUV е базиран на платформата на Maserati Ghibli и Quattroporte. Това означава по-малко тегло, по-добра аеродинамика и подчертано спортни динамични характеристики. Levante е майстор на завоите! Хидравличното управление реагира директно и притежава отлична обратна връзка. Недостатъкът на хидравличното управление е малкият брой асистиращи системи за водача към момента. Затова пък спирачките на Levante са повече от убедителни.
Дизайнът комбинира атрактивна външност с практична форма, която се харесва от пръв поглед. Аплодисменти заслужава благородният кокпит с много кожа и всякакви лога с тризъбец. Притежаващият силует на Сoupé позволява коефициент на аеродинамично съпротивление от само 0,31. Изненадващо скосеният покрив не пречи на предлаганото място. Пространството дори е по-добро от тези на Cayenne и X5 – на задните места пасажерите също разполагат с повече място за краката и главите.
Levante S с 430 к.с. ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди, а максималното му темпо е 264 км/ч. „По-немощният” с 80 к.с. също се представя подобаващо (6,0 секунди до 100, максимум 251), но ще се появи на пазара в края на годината. Дизеловият агрегат се нуждае от девет десети от секундата повече за спринта до 100 км/ч, но според производителя харчи 7,2 л на 100 километра. Сред доплащащите се екстри за Levante са въздушното окачване, регулиращите се амортисьори, двойното задвижване с Torque Vectoring, 8-степенната автоматична трансмисия и четирите режима на движение (нормален, за лед, спортен и офроуд).