2023
След 1.4 мек хибрид Suzuki оборудва своя SUV S-Cross с 1,5-литров пълен хибрид. Дали той е наистина икономичен?
Търсенето и предлагането са големи – компактните SUV-ове като че ли се продават от само себе си, нали? И да, и не. Все пак моделите трябва да направят добро впечатление на клиентите. Suzuki например се опитва да го постигне с дългия 4,30 метра S-Cross с комбинацията от разумен пълен хибрид и практично двойно задвижване – в този клас никой друг не предлага това.
Е, добре, S-Cross не е майстор на пространството. Отпред ще седите спокойно, но отзад малко изнервящ е панорамният покрив (сериен при Comfort+), който принуждава пасажерите с ръст над 1,90 метра да привеждат глави. Все пак те седят на 38 сантиметра над пода на автомобила, което позволява приятна позиция.
Заради батерията пълният хибрид губи 119 литра от багажника си
Когато искате да натоварите нещо, то няма смущаващи стъпала след сгъване на седалките и ще разполагате с вместимост от 1111 литра. Не е много, дори е под средното за сегмента.
Интериорът изглежда прегледен и модерен, а класическите кръгли уреди и отделният блок за управление на климатичната инсталация ще ви улеснят значително. Структурите на менютата на 9-инчовия тъчскрийн са малко объркващи, не съвсем перфектно работи и системата за гласови команди. Стартирането на маршрута става бавно.
Много по-радостно, че посредством Apple CarPlay и Android Auto можете да свържете бързо смартфона си – при това без да ви е необходим кабел. И когато натиснете „View“, ще получите красив 360-градусов изглед от камерата (серийна фунциця при Comfort+).
Ако галите педала на газта, ще постигнете дори 4 преди запетаята
Комбинацията от разполагащ със 102 к.с. 1,5-литров атмосферен агрегат и електрическа машина с 33 к.с. дава системна мощност от 115 к.с. Така S-Cross е достатъчно бърз, макар и не това да е основното му намерение. Пълният хибрид трябва да ефективен, което функционира добре при внимателно боравене с педала на газта. В екологичен режим разходът започва дори с 4 преди запетаята, а по време на теста бе 6,9 л/100 км. Притежаващият 12 к.с. повече 1.4 Boosterjet Hybrid постигна резултат от 6,3 литра.
Нежно, но и понякога леко забавено, действащата автоматична трансмисия (серийна при пълния хибрид), както и с двойното задвижване Allgrip (серийно при 1.5 Comfort+, доплащащо се за 1.4 Comfortбяха част от оборудването. На разположение са три режима на движениеereit (Auto, Sport, Snow). В последния има блокаж на средния диференциал (Lock) и силата се предава поравно 50:50 между осите. Така S-Cross Allgrip стига значително по-далеч от много модерни SUV-ове. Прикаченият товар е 1,2 тона.
В топ-ниво на оборудване S-Cross 1.5 Dualjet струва почти 80.000 лв.
По отношение на комфорта на возене S-Cross е по-скоро към про приятната част, стига пътят да е в добро състояние. При преминаване през дупки и неравности автомобилът се клатушка и тропа.
Въпреки сервизната поддръжка всяка година, S-Cross 1.5 е с невисоки текущи разходи. За напълно оборудвания модел в Германия ще трябва ада приготвите почти 78.000 лв. – на тази цена е и Mazda CX-5 със 165 к.с., двойно задвижване и автоматични скорости.