Колко е действителният пробег на електромобилите?

Осем електромобила потеглиха, за да покажат колко далеч могат да стигнат. Единият закъса в тъмната и гъста гора


16
мар.
2018

ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ осем електромобила, всичките големи и силни. Три малки, четири компактни и един микробус. Всеки от тях знаел, че се движи добре и тихо, че има изискани маниери. Но и също така че е скъп, някои от тях искат солидна месечна вноска за своите батерии. Хората също знаели това. Макар и досега никой да не го бил написал: какво ще стане с електромобилите, когато през зимата им се наложи да преминат през тъмната и гъста гора? Лошите от AUTO BILD са намислили нещо ужасно. При пет градуса температура на въздуха електромобилите слизат от топлите контейнери и се гмуркат в студената и влажна зимна обстановка. Безпомощни, макар и напълно заредени и с уютни интериори. Така оборудвани, производителите на тези електромобили обещават, че возилата им ще преминат през гъстата и тъмна гора. Тъй като дори и най-малкият и най-немощен модел може да измине 160 километра на ток. Затова AUTO BILD очакваше от него само 143 километра.

Малко след старта електромобилите разбраха колко гаден е AUTO BILD. Те трябваше да преминат не само през зимната гора, а и по магистралата. Малкият и сладък Smart трябваше да се движи колкото може по-бързо, а също малкият Up го следваше със 130 км/ч. Големият и опитен микробус на Nissan не успяваше да ги настигне със своите 122 км/ч. Следваха 18 километра градско в режим „тръгни-спри“ – така всички можеха да си починат.

Но после дойде ред и на гъстата и тъмна гора до Делменхорст…

Opel Ampera-e

Мощност 150 кВт/204 к.с.

Макс. скорост 150 км/ч

Тегло 1610 кг

Капацитет на батерията 60,0 кВтч

Тестов разход 22,0 кВтч

Действителен пробег 273 км

Пробег според производителя 520 км

Цена от 78 380 лв.*

Със самочувствие и мощност Opel Ampera-e стартира, заоравайки здраво с предните си колела. 204 к.с. са солидна заявка – в този тест няма по-мощен модел от идеалния за семейството Opel. Освен че е най-мощен, Opel стига и най-далеч, изминавайки 273 километра. Причината е, че притежава батерията с най-голям капацитет: 60 кВтч. В този случай можете спокойно да се облегнете назад, когато преминавате през гъсти и тъмни гори. Въпреки това Ampera-e е от страната на приказките: 520 км е обещанието на Opel, а към момента Ampera-e не се доставя нито в България, нито дори в Германия.

Много добре: функцията за рекупериране се настройва от бутоните на волана, графики информират за пробега и нивото на зареждане

 

Renault Zoe 41 кВтч

Мощност 68 кВт/92 к.с.

Макс. скорост135 км/ч

Тегло 1480 кг

Капацитет на батерията 41,0 кВтч

Тестов разход 16,8 кВтч

Действителен пробег 244 км

Пробег според производителя 400 км

Цена от 57 990 лв.

Този малък автомобил е наистина голям, тъй като е най-продаваният електромобил в Европа. А версията с батерия с капацитет 41 кВтч изминава 244 километра – втори най-добър резултат. Показанията на Renault: 400 км. Съвсем коректно от Renault са посочили в техническите данни и два други пробега. 400 километра е пробегът според нереалистичната норма NEFZ. Текстът на французите: „Пробегът е между 200 километра при зимни условия и 300 километра при умерен климат.“

Семпъл кокпит със сложно управление на темпомата в Zoe. Практичен детайл: контактът за зареждане се намира под логото

 

VW e-Golf

Мощност 100 кВт/136 к.с.

Макс. скорост 150 км/ч

Тегло 1600 кг

Капацитет на батерията 35,8 кВтч

Тестов разход 17,2 кВтч

Действителен пробег* 208 км

Пробег според производителя 300 км

Цена от 75 560 лв.

e-Golf също успя да се справи безпроблемно със зимната горска обстановка до Делменхорст – 208 км без зареждане. От VW рекламират пробега като 300 километра. Но все пак споменават, че на практика пробегът може да падне до 200 километра. Така е. Иначе ни направи впечатление, че e-Golf е типичен Golf. Комфортен, с бързо реагиращо парно, тихо и мощно задвижване и лесно управление. Типична за VW обаче е и високата цена.

Минимални разлики в сравнение с Golf с двигател с вътрешно горене: кокпитът на e-Golf. Дигиталният комбиниран уред е сериен

Още по темата

Card image cap
Полетът на един драгстер (ВИДЕО)

12
окт.
2016

Американският автомобилен състезател Стив Джаксън е голям късметлия. Неговия драгстер Mustang Shadow излита във въздуха и се запалва – но за щастие пилотът излиза от машината невредим!

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: