Наскоро се появи новото поколение на VW Amarok. Издръжлив ли е пикапът? Нашият тест на употребяван автомобил?
През 2010 г. е пазарният старт на първия средноразмерен пикап на VW, собствена разработка. За име на модела е избрано Amarok – вълк от митологията на инуитите. Именно като хищно животно Аmarok трябваше да увеличава своята плячка и да печели пазарен дял.
От гледна точка на разходите VW произвеждаше модела в завода си в Пачеко (Аржентина). За пазарите, където се търсеха здрави пикапи с достатъчно комфортно оборудване. Аржентинското качество обаче не бе от най-добрите, а рамата бе лошо консервирана. Това не подхожда на претенциозните клиенти в Европа, където през зимата улиците и пътищата се обработват срещу заледяване.
Употребяван VW Amarok: качеството се подобрява от 2012 г.
Ранните екземпляри получиха доста критики и поразвалиха имиджа на модела. За щастие VW подобриха неща: 2012 г. в Хановер беше създадено място за производство за европейския вариант на пикапа. И действително защитата срещу корозия и качеството на изработка бяха значително подобрени. След това обаче европейският съюз определи по-строги норми за вредните емисии на пикапите. Хората от VW не успяха да пригодят използваните досега двигатели 2.0 TDI от поколение EA 189 към нормите след Euro-6.
Друго типично за VW решение спаси модела от преждевременно спиране: скъпият 3-литров V6-турбодизелов агрегат, използван иначе при луксозните модели като Porsche Cayenne, Audi Q7 и VW Touareg бе модифициран. Това означаваше с 16.000 лв. повече в сравнение с досегашния 2.0 TDI, докато 4-цилиндровият Amarok продължи да се произвежда в Аржентина за други пазари.
Сериозните проблеми засягат най-вече 2.0-литровия TDI-битурбо мотор
Макар и през годините Amarok да ставаше по-скъп, не можем да отречем, че моделът спечели от зрялостта си. Сериозни проблеми имаше най-вече за 2.0-литровия битурбо TDI-двигател, особено ако е бил малтретиран с пълна газ и голямо натоварване.
А нашият тестови автомобил? Притежаващият първа регистрация от 2019 г. Amarok 3.0 TDI Canyon от Autohus в Бремен е от фейслифт модификацията и притежава 204 к.с. от V6-двигател (EA 897 Evo). С изключение на някои вдлъбнатини по ламарините иначе изглежда добре поддържан. Макар, че през 2019 г. се предлага вариант дори с 258 к.с., с него ще се чувствате много добре моторизирани, като благодарение на двойното задвижване и блокажа на диференциала на задната ос винаги ще разполагате с достатъчно сцепление. Това ще ви е от полза – особено, ако сте закачили ремарке с прикачен товар до 3,5 тона.
При употреба на Amarok извън пътя е добре да знаете: ъгъла на заход е 29 градуса отпред и 24 градуса отзад, а дълбочината на газене е 50 см. Нашият тестови автомобил с „печка”, навигация и твърд капак както и с пробег от 152.764 километра струваше 63.500 лв.
ИЗВОД
Ларс Якумайт
Amarok е подходящ като употребяван за всеки, който търси комфортен „работен кон” с голям прикачен товар. Всъщност по-новите модели след фейслифта са вече добри, а цените ми не са ниски.
