Колко добър е като употребяван Peugeot 208 GTi?

0705
2022

Peugeot 208 GTi не е спортист за професионалисти. Той е достъпен автомобил за удоволствие за лаици. Дали обаче е убедителен и като употребяван?

В класа на малките „бегачки” с около 200 к.с. се случват доста неща:  Hyundai i20 N, Ford Fiesta ST и VW Polo GTI са само част от представителите.  За съжаление от Peugeot не се чува много напоследък. Фокусът на френската марка е насочен към електрическата мобилност – а не към двигателите с вътрешно горене. Затова ни остава единствено Peugeot 208 GTi втора ръка.

Сега ще ви представим фейслифта на 208 GTi като употребяван. Принципно леката платформа притежава солиден потенциал.

Версията от преди фейслифта на 208 GTi си остава най-бързият малък автомобил в нашата класация на пистата Заксенринг. През 2018 г. малкият „французин” даде време от 1:41,17 мин – с почти секунда по-бързо от това на новия i20 N.  

Употребявано Peugeot 208 GTi: фейслифт-моделите се предлагат от 26 000 лв.

Още тогава пърформънсът бе сензационен. Bei В нашия тест участваше още по-наточеният вариант „by Peugeot Sport“ с Brembo-спирачки, блокаж на диференциала, по-широка следа и смъкнато с 10 мм окачване. По онова време цената му с 8300 лв. по-висока от тази на обикновеното GTi. Днес пазарната ситуация е различна: модели ор пореди фейслифта с шестцифрени пробези се предлагат на цена от 18 000 лв., а тези на фейслифта – от 26 000 лв. Повечето предложения са с пробег от порядъка на 60 000 километра.

Нашият тестови автомобил е от дилър на Peugeot –близо до Щутгарт и струва 34 000 лв. Пробегът му е 35 000 километра, цветът – Ice Silver и вече е запазен за новия си собственик. След три години матовия лак изглежда добре, но хромираните елементи по задната броня са „цъфнали” на някои места. 17-цоловите джанти носят името Carbone и са изпълнени в сиво.

Удоволствие дори и след краткия тест

По крайното ауспухово гърне има наченки на ръжда, но търговецът ни уверява, че материалът е масивен и няма да се случи нищо в скоро време. , doch der Händler versichert uns, das Material sei massiv genug. Качваме се и започваме теста – 1,6-литровият агрегат ръмжи тихо. Скоростният лост ни се струва твърде голям, но е удобен. 6-степенната трансмисия превключва прецизно.

По междуградските пътища ни впечатлиха якият звук и доста информативното окачване. Някои го наричат „друсащо“ или „стегнато“, но за нас тези определения са прекалено негативни. Управлението е директно и с добра обратна връзка. Воланът естествено изисква свикване, но може да се каже и така: Peugeot 208 GTi те кара да заемеш правилна позиция на седене.

ИЗВОД

208 GTi е тайният ни фаворит сред доставящите голямо удоволствие  малки автомобили. Някои се оплакват от малко твърдото окачване, а ръждата също понякога е тема.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин