Колко добра е новата Серия 3 на BMW?


12
дек.
2018

Баварците пуснаха седмото поколение на Серия 3. AUTO BILD го тества

Това, че прекрасните времена на 6-цилиндровите агрегати вече са почти минало, ни показва погледът към гамата от моторизации. С изключение на 330d, клиентите на 318d, 320d, 320i и 330i трябва да се задоволяват с  2-литрови 4-цилиндрови мотори. Бяхме изненадани, че въпреки това тестваният от нас 330i звучеше много добре. Инженерите позволяват на ауспуховата уредба във всяка Серия 3 фино буботене и гърмежи. Винаги с осезаемо присъствие, но никога натрапващо се. Трансмисия бе 8-степенна автоматична на ZF, чиито време за превключва са допълнително съкратени. Затова не е чудно, че конвенционалната механична скоростна кутия в „тройката“ отдавна е отживелица…

Електромеханичното управление със зъбна рейка е с още по-директна настройка и серийно зависи от скоростта на движение. Новоразработените амортисьори регулират твърдостта прогресивно в зависимост от хода на пружината. Ако това ви се струва недостатъчно, можете да се насочите към адаптивното окачване M с електронно регулиране на амортисьорите. Тестваме новите стандартни амортисьори в комбинация със спортното окачване M. Заедно с диетата с 55 кг спрямо предшественика, по-широката следа и перфектно балансираното разпределение на тежестта от 50:50 Серия 3 изглежда по-активна отвсякога досега. Автомобилът се управлява екзактно в завоите, а след това ускорява вихрено благодарение на бързата комбинация двигател/трансмисия. В режим „Traction“ автомобилът танцува със задница като добрите стари модели със задно задвижване. Спортните седалки предлагат перфектна опора. При движение по магистралата благодарение на новото акустично предно стъкло (страничните стъкла срещу доплащане) Серия 3 е доста тиха. Единствено ни се стори, че M-окачването е с доста стегната настройка.

Седмото поколение на Серия 3 на BMW е с код „G20“. Първо хората от Мюнхен представиха седана, а комби версията Touring (G21) ще се появи през 2019 г. Серия 3 е изключително важна за BMW: двадесет процента от продажбите на марката се падат на „тройката“.

Новата Серия 3 с гордост демонстрира своите „бъбреци“, които заради коефициента на аеродинамично съпротивление от 0,23 разполагат с аеродинамични капаци. За разлика от при F30 капакът преминава над фаровете и прави допълнителна малка извивка.

В профила впечатление прави това, че извивката на Хофмайстер е подчертана с декоративен елемент. Пропорциите и надвесите на каросерията са типични за Серия 3.

Отзад вниманието привличат новите задни светлини. Редуцираният им дизайн и графиката под формата на „L“ прави Серия 3 да изглежда по-широка. Крайните ауспухови тръби не са бутафорни.

Вътре позицията на седене е ниска, а дебелият волан M-Sport е много удобен. Кокпитът е леко ориентиран към водача – типичното – BMW. Арматурното табло на Серия 3 е прегледно, а материалите са с много високо качество.

За пазарния старт през март 2019 г. BMW ще предлага Серия 3 с пет моторизации: два турбобензинови (320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с.) и ри дизелови варианта (318d със 150 к.с., 320d със 190 к.с. и новоразработеният редови 6-цилиндров 330d с 265 к.с.).

За превключването на предавките при всички моторизации отговаря 8-степенната автоматична трансмисия на ZF. Механични скорости се предлагат единствено за малките дизелови двигатели 318d и 320d. За 320d се предлага опция за двойно задвижване (xDrive). През лятото на 2019 г. ще се появи и Plug-in-хибридът 330e. При него 4-цилиндровият бензинов агрегат (184 к.с.) и разположеният в автоматичната предавателна кутия електромотор притежават системна мощност от  252 к.с. Изцяло електрическият пробег на модела ще бъде 60 километра. Хибридната Серия 3 ще разполага с бууст функция, която за кратко ще добавя още 41 електрически конски сили.

Още по темата

Card image cap
Новата Toyota RAV4 Hybrid: я, и тя е на ток!

6
апр.
2016

В Toyota са подложили RAV4 на основна модернизация. А най-новото е: хибрид с мощност 197 к.с. и за пръв път и с двойно задвижване

Card image cap
Audi A4 Avant срещу Mercedes T-модел: най-финият начин да карате комби

16
февр.
2016

Audi и Mercedes издигат страстта по товаренето на ново ниво – а вместимостта на багажника не е толкова важна

Card image cap

В последния брой:

Архив >