Колко вреден е чиптунингът в действителност?


28
февр.
2020

…кой двигател бива тунингован. Дизелите от типа Commonrail например са много обичани от фирмите за чиптунинг, защото при тях може да бъде „отключена“ доста по-висока мощност. В интерес на истината обаче, дори и при серийните двигатели налягането в рейката често е на лимита. Който не внимава, лесно може да докара повреда на помпата за високо налягане. Същевременно има и мотори, които много добре понасят чиптунинга, тъй като производителят действително е заложил резерви от мощност. Такъв е случаят например с М 273 (55) на Mercedes – въпреки че той е атмосферен, „конете“ могат да бъдат вдигнати без проблем от 388 (серийно) на 430.

…дали задвижващият тракт ще издържи. Понякога щетите са вследствие на подвеждане. Защото ако двигателят понася чиптунинг безпроблемно, това не значи, че и другите компоненти на автомобила ще се справят. Но какво точно имаме предвид? Например лопатките на колелата на турбото невинаги издържат на повишения въздушен поток при по-високи обороти. Дюзите могат да доставят повече гориво само при удължена фаза на впръскване. А това може да „отключи“ неприятна верижна реакция (стопени бутала, увредени филтри за твърди частици, дефектирали катализатори…). В други ситуации могат да бъдат повредени също съединителят и трансмисията.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >