Кокпитът на следващата S-класа?


13
ян.
2019

Много модерни кокпити в автомобилната индустрия са дело на Harman. Доскоро между доставчиците и автомобилните производители имаше нещо като кодекс, който не позволяваше сътрудничествата да бъдат разкривани. С настъпващата дигитализация обаче доставчиците все по-самоуверено излизат на преден план. Още преди въвеждането на MBUX през 2017 Mercedes представи напълно официално Harman като свой партньор. Който иска да разбере какво ще има в бъдещите модели на Audi, Porsche и Mercedes, трябва да посети щанда на Harman на изложението CES в Лас Вегас. Самият щанд сякаш остава малко в периферията – и на него можете да влезете само със специална покана, каквато имаше AUTO BILD.

Като дъщерна компания на Samsung Harman има пълен достъп до най-качествените дисплеи на концерна. В демонстрационното табло са разположени три OLED-екрана и един QLED пред пасажера. Въртящите контролери също са оборудвани с OLED-дисплеи и подлежат на различни конфигурации. Те могат да бъдат използвани за управление на часовника, режимите на шофиране, температурата и силата на звука. Нещо подобно вече е серийно при Audi. Новост е разположената над волана камера за лицево разпознаване. Както при iPhone, системата се грижи за разпознаване на определен потребителски профил. По-интересното е, че подобно на внимателен спътник камерата наблюдава шофьора. Когато тя отчете затваряне на очите за по-дълго време и клюмване на главата, веднага подава сигнал и активира изкуствен интелект, който препоръчва почивка.

Друга важна за сигурността функция е базираното на камера наблюдение на заобикалящата среда, наречено Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Когато има опасност отстрани, шофьорът получава предупреждение през дисплеите, а не през страничните огледала – като при Audi e-tron. Зоната напред също бива сканирана и за опасностите се получават сигнали пред водача. По този начин на шофьора би могло да бъде показано как ще изглежда автономното придвижване ниво 3 или 4. За своите кокпити Harman предлага дори Cloud, чрез който в автомобила могат да се свалят приложения, да се правят покупки и да се управлява смартфонът. При демонстрационния модел дори имаше възможност да „надникнете“ в съдържанието на хладилника си. Всичко това се казва Harman Ignite 3.0 и в голяма степен напомня на Mercedes Me и на BMW Connected. IRA (Intelligent Reasoning Agent) при Harman се казва интелигентното гласово управление, което прилича много на IPA (Intelligent Personal Assistant) при BMW или на „Hey Mercedes“.

Можем да се обзаложим, че в следващото поколение на S-класата ще бъде внедрена Harman In-Vehicle Communication. При GLE и CLA и пътникът до водача може да се намесва в управлението с фразата “Hey Mercedes”. При S-клас със сигурност ще могат да се включват и двамата пътници от задната седалка – всеки от тях ще има собствен микрофон. Но какво ли ще стане, ако по едно и също време шофьорът иска да слуша музика, единият пасажер отзад – да звънне по телефона, вторият – да ползва гласовия асистент, а спътникът на водача – да подремне? В този случай се намесва следващата еволюция на системата за потискане на шума. AUTO BILD я изпробва и още сега гарантира, че скоро това ще бъде мечтата на всяко семейство при пътуването към морето!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >