Кой SL R 107 е най-добрият?

3108
2018

Mercedes R 107 се произвежда в продължение на цели 18 години – в това отношение го надминава единствено G-клас. Кои са силните и слабите страни на модела, и за какво да внимаваме при покупка на SL Roadster? Нашите съвети.

Фактите говорят за този модел – Mercedes R 107 се произвежда за период от 18 години, почти непроменен в техническо отношение. През април 1971 се появява третото поколение на „Super Leicht“ (след 300 SL, 190 SL и Pagode). И когато на 26-ти юли 1989 г. последният от общо 237287 екземпляра слиза от конвейера, автомобилът вече е йънгтаймер – при това като чистонов! Клиентите на употребяваните автомобили все още имат избор: йънгтаймер или олдтаймер? Догодина най-новите екземпляри (в Германия) ще получат регистрационен  номер с H. Ако са в добро състояние, разбира се.

Принципно важи следното: още фабрично R/C 107 притежава солидни добродетели. Обезопасена пътническа клетка, подсилена рамка на предното стъкло със залепено стъкло, кормилна кутия зад предната ос, отлична изработка. Най-често тежката всекидневна работа му е спестена. Проблеми като ръжда и износване на интериора са следствие само на лоша поддръжка. Изборът е богат: 6-цилиндрови, V8 двигатели, работен обем между 2,8 и 5,6 литра, различни цветове и оборудване. Кой роудстър да изберем?  Всъщност 107 не е истински роудстър – не е шумен, не вози твърдо, не е редуциран и дори не е лек с теглото си от 1,5 тона. Но той е непреходен, модерен и грандиозен. R или C 107 се отличава със силно присъствие, без да се перчи. Искате да го имате?

Поддържан и предпазен от ръжда R 107 може да се използва и в лошо време – благодарение на твърдия си покрив. Е, добре, вътре могат да се поберат само двама души, но какво от това? През миналата година TÜV е прегледал 3448 автомобила R/C 107 – над половината (55,7 процента) са минали техническия преглед без забележки, 25,9 процента са показали дребни проблеми, а 18,3 процента – сериозни.

Най-често срещаните слабости според TÜV:

  • задните светлини: повредени кабели и поява на влага.
  • шарнири:  TÜV е установил през 2017 г. при 1,8 процента от всички проверени Mercedes R/C 107 разбити шарнири. През 1976 г. от същата болежка са страдали 1,5 процента от всички прегледани 107.
  • теч на масло: редовно има течове от диференциалите на Mercedes R/C 107 – през 2017 г. квотата е била 28,7 процента.
  • луфт във волана: типичен недостатък на класическите модели на Mercedes.

Проверете също така: калниците и праговете, състоянието на велурената тапицерия, на покрива, на хромираните части по броните.

280 SL в зелен цвят „Dattel“, пробег под 200 000 километра – не е невъзможно да попаднете на тази комбинация. Добре сортираният пазар на R 107 превръща мечтите в реалност – цените са между 10 000 и 100 000 лв. Тъй като сред много предлагани в Европа коли се срещат реимпорти от САЩ и Япония (сервизната им история е трудно проследима), пред клиента има голям избор. Това определено не прави евтин един добър SL с атрактивен цвят.

Макар, че резервни части – нови или употребявани – могат да се намерят, ремонтът на R 107 не е евтин. Затова бъдете внимателни – особено, ако автомобилът идва от САЩ или Япония.

Решението, дали ще изберете по-ранен или по-късен модел, е въпрос на вкус. Благодарение на дългия производствен период от 18 години, серията R 107 предлага за всеки по нещо. Най-ранните модели с V8-мотор превъплъщават най-добре духа на високия клас, а притежаващият механична скоростна кутия 280 SL дори се усеща като спортен роудстър, а по-късните екземпляри са оборудвани дори с ABS и G-катализатор. Някъде тук като идеален вариант се явява 300 SL. Алтернативи могат да бъдат W 124 Cabrio или още по-изгодният му наследник R 129 .

18 години SL R: историята на модела

23-ти април 1971: в Хокенхайм Mercedes Benz представя наследника на пагодата  SL (W 113). R 107 е първият SL, който се предлага с V8-двигатели (350 SL, 200 к.с., 450 SL, 225 к.с.).

Октомври 1972: представена е Coupé-версията SLC (C 107) с по-дълго междуосие (плюс 36 см).

1974: идва петролната криза, появява се 6-цилиндровия мотор (280 SL/C, 185 к.с.).

1978: 450 SLC 5.0 (240 к.с.) получава двигател с лека конструкция и алуминиеви части на каросерията (за редуциране на теглото), както и преден и заден спойлер (оптимизиране на аеродинамиката).

1980: 380 (218 к.с.) и 500 SL/C (240 к.с.) заменят по-малките V8-машини.

Октомври 1981:  SLC е сменен от новия SEC (С 126).

1985: направен е първият и единствен голям фейслифт, като SL R се сдобива с преден спойлер, 16-цолови алуминиеви джанти, нови превключватели и нови двигатели. 300 SL (188 к.с.) и 420 SL (218 к.с.) заменят 280 и 380 SL. За пазарите извън Европа се предлага и 560 SL (242 к.с.).

1986: моделът е оборудван с катализатор.

26-ти юли 1989 г.: след 237 287 автомобила производството на серията R 107 приключва.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин