Кой ще спаси този Opel Omega B?


28
сеп.
2021

Екземпляри от мaйстора на товаренето Opel Omega B Caravan вече почти не се срещат по пътищата. В това няма нищо чудно, защото достъпните големи Opel-и често е трябвало да „бачкат здраво“ и често са „убити от каране“. Далеч от перфектната консервация срещу ръжда на Opel-а от 90-те години също изигра своята роля за по-малкия брой оцелели автомобили. А това е жалко, защото Omega радваше своите собственици не само с много място, но и с приятното усещане, което създаваше при шофиране.

Ценителите и познавачите на Opel вероятно ще проявят към интерес към Opel Omega Caravan B1 2.0 16V, която в момента се предлага за продажба в eBay. Златистото комби е произведено през 1997 г. и е обявено за продан срещу 2299 евро (ок. 4600 лева). Състоянието на автомобила изглежда прилично. Но също така от обявата става ясно, че по Opel-а има какво да се прави. Дали сделката е добра?

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА OPEL OMEGA B В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Според информацията, публикувана в eBay, Оpel-ът бил „спасен“ в последния момент – но не става ясно при какви обстоятелства точно (дали от бракуване или от претопяване). Във всеки случай текстът „само за ценители и познавачи“ ни кара да бъдем внимателни.

На пръв поглед видът на автомобила е много приличен.

На снимките се вижда Omega Caravan в състояние, което позволява автомобилът да бъде каран. На пръв поглед машината изглежда спретнато и отвътре и отвън. Тя разполага с демонтируем теглич и алуминиеви джанти. Отзад откриваме броня, която не е боядисана в същия цвят като купето. Определено трябва да се осведомите за причината за това. Дали не е имало тежък удар отзад? Omega-та явно е била освежена леко наскоро. В обявата са изброени сменените части: радиатор на парното, воден радиатор, ангренажен ремък, „двуцевка“ с катализатор, както и фарове и жълти крушки на мигачите отзад. Настоящият собственик разкрива, че компонентите по спирачната система били нови. Налагала се обаче смяна на ограничител на една от вратите – но частта била налична и готова за смяна.

Omega-та явно е била освежена леко наскоро – но тук-таме личи ръждата.

Естествено, този Opel трябва да бъде проверен задълбочено, ако решите да го купувате. Добрата новина е, че Omega B по принцип ръждясва по-малко от предшественика си Omega A. И все пак, кафявата чума не е чужда на този модел от Рюселсхайм – тя атакува долните ръбове на вратите, прозорците под лайстните, калниците и задния капак на Caravan. В Omega B задължително трябва да проверите и дали седалките не са твърде износени. В екземпляри на повече от 100 000 километра като този белият лак по превключвателите може да започне да се люпи. Още докато моделът се продаваше като нов, ауспуховата система беше калпава. А кормилните накрайници не бяха съобразени с високото тегло на машината – и затова се налагаше честата им смяна. Освен това трябва да се тестват задните светлини и мигачите. Ако държите на безопасността, трябва да обърнете внимание и на горивните тръбопроводи.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин