Кой произвежда по-доброто GTI? (ТЕСТ)

0201
2023

ФАКТЪТ, ЧЕ НА ХОРАТА ОТ МЮНХЕН не им липсва самочувствие, ни е известен най-късно от появата на 2002 turbo, представен от BMW през 1973 г. със 170 к.с. и огледален надпис на предния спойлер за допълнителен престиж при изпреварване, и точно по времето на голямата петролна криза. Топмоторизацията на Серия 1 M135i xDrive също си я бива, но естествено срещу солена цена. Твърде висока за клиентите на класическите GTI. Именно тях атакува 128ti с предно вместо двойно задвижване, 265 вместо 306 к.с. Съществуват и по-сериозни лишения, макар феновете на марката да остават непреклонни по отношение на предното задвижване, докато водачите на Ford и VW не познават друго.

Без много шум във Ford са настроили ST последователно за удоволствие от шофирането. Планът е изпълнен – никой друг тук не доставя такова настроение в завоите

Focus ST разполага с повече от прилични 280 к.с., докато представителят от Волфсбург Golf GTI е само с 245 к.с. За удоволствието от шофирането при BMW трябва да ни напомня съкращението „ti“ в името. Идва от Touring International и представлява отдаване на почит към 2002ti от 1968 г. Докато M-шоуто се харесва на хората с гореща кръв, по-скромните почитатели се ориентират по-скоро към Golf. Той винаги е със сдържан външен вид. Положението не е по-различно и при звука, подобно на BMW той не е нито силен, нито завладяващ. Съвсем приличен е, но нищо повече.
Това, че нещата могат да се получат значително по-добре, в случая ни показва Focus, чийто спортен ауспух вдига як шум на входа на отсечката за тест на управляемостта на пистата Contidrom в Хановер. В това време BMW върти първите предпазливи обиколки. За да бъде компенсиран недостатъкът на предното задвижване, моделът е оборудван с торсен-диференциал. В бързите завои автомобилът недозавива и му липсва сцепление.

Преди години над ST беше позициониран Focus RS. Поради липса на такъв сега пърформънсът на „малкия“ е повече от впечатляващ

Докато Focus и Golf залагат на регулиращи се амортисьори, BMW Серия 1 в спортната M-настройка познава само един режим: твърдо возене. На отсечката за тестване на управляемостта това има смисъл, но при движение по лоши пътни настилки има опасност да ви изпопадат пломбите. А дългите пътувания да се превърнат в мъчение.

Golf недозавива класически точно толкова, колкото и BMW. За сметка на това Ford е „друга бира“. Ако прекалите със скоростта в завоя или натиснете педала на газта, ще бъдете възнаградени с чудесно танцуваща задница. Без да е критично, винаги предвидимо, но все пак с гарантирано настръхване на козината.

С последния си сериозен фейслифт Focus получи редица промени по интериора
Двигателят с най-голям обем във Ford се нуждае от обороти, за да се развихри. Но пък доставя удоволствие

Тук подходящо е и винаги прецизното, почти нервно в централната позиция управление. Лекото замисляне при потегляне на 2,3-литровия мотор може умело да бъде компенсирано от чудесната трансмисия с къси ходове. Окачването и седалките са твърди, но без да прекаляват. След няколко обиколки става ясно: Ford е последователен.

Седалките на Ford дават перфектна опора
Предлаганото място в задницата на Focus ST е на ниво

Focus не иска да носи всичко под една мишница, а просто се стреми всячески да доставя удоволствие от шофирането. И прави точно това. Освен това спира най-добре. 31,9 метра със загрети спирачки е спирачният му път от 100 до 0. Така той не само е първи в това все пак доста добро трио, а е и автомобилът с най-добър спирачен път през последните 30 години, откакто AUTO BILD прави измервания по време на тестовете си. И тъй като Focus е и най-изгоден с базовата си цена, в крайна сметка изпреварва убедително своите конкуренти.

ИЗВОД

Какво страхотно шоу! 128ti нахлува с мощност в GTI класа, но губи по точки. Определено не е достатъчно да си само бърз. А Golf също си намира майстора в лицето на изкусния дрифтър Focus ST.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин