Кой произвежда най-добрaта „баничарка“? (СРАВНИТЕЛЕН ТЕСТ)


7
февр.
2020

НЯКОИ ХОРА КАЗВАТ: лекотоварни модели. Други ги наричат „баничарки“. Ние обаче им казваме: героите на всекидневието. При това доста добри. Citroën Berlingo и компания отдавна са се отърсили от имиджа на товарни возила и все повече се доближават до леките автомобили.

Целесъобразността води до известна прилика във външния вид на товарачите: висока каросерия, вертикални странични части, голям капак, практични плъзгащи се врати, голям простор. Това не прави решението за покупка лесно. Още повече, когато представителите идват от един и същи производител: концернът PSA (Citroën, Peugeot и Opel) произвежда три варианта на един и същи модел. Накрая след крайния монтаж от завода излизат Citroën Berlingo, Peugeot Rifter и Opel Combo. Ние от AUTO BILD решихме да извадим фините разлики между моделите на базата на сравнителен тест. При движение, по отношение на оборудването, във всекидневието и при разходите!

PEUGEOT RIFTER

Така в нашето сравнение Citroën се оказа най-изгодният от трите модела. Покупната цена за дизелов мотор със 130 к.с., ръчни скорости и по-доброто ниво на оборудване (Shine, от 42 753 лв.) принципно е на нивото на конкурентите. Тестовият автомобил на Peugeot бе оборудван с 8-степенна автоматична предавателна кутия, което вдигаше цената. Opel струва като 1.5 D най-малко 43 000 лева. Тук обаче също имаме надценка за автоматична трансмисия. При това добавяме и по-евтините текущи разходи за Berlingo. А според експертите Opel губи най-много от всички в теста стойността си при продажба на старо. Накратко: Opel е скъп, Citroën изгоден, Peugeot – между тях. Освен това последният модел е странен като останалите автомобили на Peugeot. Водачът на Rifter също борави с много малък волан и гледа над него към уредите. Тук няма Head-up дисплей (при Opel и Citroën се предлага), но пък водачът усеща субективно малко по-голям простор. При завиване малкият волан създава по-малко усещане за радиуса – при конкурентите обратната връзка е по-добра. Много по-важно е например, че при рязка смяна на посоката на движение Peugeot леко се излага. За екстремната смяна на посоката е нужна сила, тъй като за кратко сервоуправлението изключва, вследствие на което се втвърдява воланът. Opel и Citroën се справят значително по-безпроблемно с подобно упражнение. Освен това двата модела се управляват една идея по-прецизно, тъй като 17-цоловите им джанти създават по-добра връзка с пътната настилка.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >