Кой е шампионът в малкия клас?


29
дек.
2018

2. Hyundai i20 1.0 T-GDI

+ Пъргаво задвижване, широкообхватно оборудване, добро предлагано място, голяма гаранция.

–  Най-висок разход на гориво в теста, кратки сервизни интервали, неособено добре реагиращо окачване

ЗНАЧИТЕЛНО ПОРАСНАЛ – такова впечатление оставя i20. Това се дължи на предлаганото място, както отпред, така и отзад нямаме никакви забележки. Освен това Hyundai предлага най-щедрото комфортно оборудване, което в ниво Еxclusive включва серийно отопление на седалките, камера за заден ход и темпомат. На i20 обаче му липсва фина шлифовка. Неговата автоматична трансмисия с два съединителя работи пъргаво, но все пак не чак толкова бързо, колкото DSG в Polo. Освен това трансмисията е малко шумна при натоварване. Леки недостатъци има при окачването, което реагира малко твърдо при къси неравности на пътя. 3-цилиндровият мотор си върши работата с желание, като даде най-добрите стойности по отношение на ускорението в теста. Разходът му на гориво от 7,5 л/100 км обаче също бе най-високият в сравнението ни. Затова пък очаквано Hyundai бе в челото в раздела за разходи. Но въпреки това не се представи блестящо – заради късите сервизни интервали. Затова накрая разликата в точките бе по-голяма от очакваната.

ПОДРЕДЕНО

Добре четящи се уреди, бърз инфотейнмънт. Автоматичната трансмисия с два съединителя се нуждае от фина шлифовка.

1. VW Polo 1.0 TSI

+ Най-добри предлагано място и седалки, балансирано пътно поведение, икономичен и бърз мотор.

– Най-скъпият автомобил в теста, осезаема слабост при потегляне, само две години гаранция.

POLO Е В СУПЕРФОРМА С DSG трансмисията и затруднява конкурентите си, тъй като се представя много добре и в останалите дисциплини. Седалките – най-добрите в теста – предлагат отлична странична опора и дори след тричасово пътуване ще се чувствате удобно върху тях. На задната седалка в никакъв случай няма да седите по-лошо, като дори и с ръст 1,85 метра ще разполагате с достатъчно място за главата и коленете. Ориентираният към водача кокпит ни радва също като прецизното управление, което за разлика от при Fiesta не е прекалено чувствително настроено. Подобно е положението и със стегнатото, но и приятно настроено окачване. Динамичните характеристики са напълно в реда на нещата, но за съжаление иначе добрата DSG трансмисия не може съвсем да компенсира слабостта при потегляне. Разликите спрямо i20 излизат на преден план най-късно при даването на пълна газ, където Polo сменя бързо предавките, вместо да се развърта продължително. Polo ще ви притесни единствено на касата.

ФИНИЯТ МЪНИК

Прегледен и ориентиран към водача кокпит. Автоматичната трансмисия DSG работи приятно и бързо.

Извод

Победа за Polo, който с изключение на разделите за екология и разходи успява да изпревари останалите навсякъде. Fiesta и най-вече i20 са изгодни алтернативи. Yaris също е препоръчителен като типичен градски автомобил.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >