Кой е шампионът в малкия клас?


29
дек.
2018

НЯКОГАШНИТЕ МЪНИЦИ днес с дължината си от 4 метра са модели, които навремето се считаха за компактни автомобили. Заедно с размерите се увеличиха не само възможностите по отношение на оборудването, но и претенциите на клиентите. Те лесно преглъщат надценка от сорта на 3000 лв. – горе-долу толкова струва опционалната автоматична трансмисия при нашите кандидати. Единствено при Toyota Yaris Hybrid безстепенната автоматична трансмисия е серийна, но пък съответно базовата цена е по-висока. По принцип установихме, че комбинацията между малък автомобил и автоматични скорости е успешна. Дали по-високата цена е единственият недостатък? Не съвсем. В сравнение с версията с механична скоростна кутия автоматичната Fiesta е по-лакома и губи от пъргавината си. Макар че страхотният двигател отчасти компенсира това. Трансмисиите с два съединителя в i20 и в Polo работят по-ефективно, като Yaris не успява да достигне техния комфорт на превключване. Звучи като вълнуваща надпревара между четирите модела.

4. Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i

+ Много икономичен, приятен за каране в града, още по-изгоден с оглед на хибридната техника.

– Малко комфорт, слаби динамични характеристики и спирачки, смущаващ шум на двигателя.

ПОСЛЕДНО МЯСТО И ВЪПРЕКИ ТОВА ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН? Да, защото Yaris притежава най-доброто задвижване за града. Не само заради хибридната си система. Безстепенната автоматична трансмисия също работи уверено. Потегляне, междинен спринт, преминаване от задна на предна предавка – всичко функционира безпроблемно и абсолютно линейно. Затова пък при по-яко натискане на педала на газта двигателят дрънчи силно. Изнервящият звук ви принуждава да потегляте по-бързо, което става електрически и е страхотно! Но дали Yaris става за пътуване на дълъг път? По-скоро не! Отпред има най-малко място от всички в сравнението, седалките са с мека тапицерия, окачването е също меко. При движение по магистралата в купето става доста шумно. Управлението с неособено добра обратна връзка, както и динамичните характеристики доказват, че динамиката не е сред силните дисциплини на Yaris. Към дребните недостатъци причисляваме кокпита с разхвърляните му превключватели. Освен това хибридната система в двигателния отсек ограничава ъгъла на завъртане на колелата и увеличава диаметъра на завой с един метър. Накрая за малкия „японец“ остава последното място.

ПООСТАРЯЛ

Разхвърляни превключватели, поостаряла инфотейнмънт система. При трансмисията ни изнервя само шумът.

 

3. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

+ Изгодна цена, прилично окачване, добър спирачен път, автоматичната трансмисия превключва без придърпване.

– Автоматичната трансмисия отнема от мощта и ефективността, отзад има малко място, лош обзор.

С ОГЛЕД НА МОЩНОСТТА (100 к.с.) разходът на гориво и динамичните характеристики са окей. В сравнение с версията с механична скоростна кутия Fiesta-та с автоматична трансмисия е по-бавна. Предавателната кутия работи нервно, превключва ненужно по-рано на по-ниска предавка и понякога напомня на CVT трансмисия. Страхотният 3-цилиндров двигател заслужава по-модерна автоматична предавателна кутия. Затова пък Fiesta блести с голям избор от асистиращи системи. Система за предупреждение при заден ход, асистент за движение в задръстване и система за мъртвата зона – всичко това се предлага за малкия автомобил от Кьолн. Освен това Fiesta има най-добрите спирачки, доста прилично окачване и предни седалки със серийно регулиране на лумбалната опора. На задната седалка е тясно. На по-високите пасажери ще им липсва място за главите отзад, тъй като там покривът е силно скосен. Типично за малък автомобил – не е задължително, както го доказват Polo и i20.

ДОБРЕ ПОДРЕДЕН

Удобно разположен тъчскрийн, превключваща без придърпване, но мудна автоматична трансмисия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Новият Civic: от „космически кораб“ към „спортист“

8
ное.
2016

Honda Civic излезе в десетото си поколение – и за първи път за модела има турбобензинов двигател със 182 к.с. Дали турбото ще накара сърцето на нашия редактор да забие учестено. Ще разберете от нашия тест!

Card image cap
i30N Performance: Hyundai показва зъби

29
дек.
2017

i30 N е първият истински спортен модел на азиатската марка. Разработен с много европейски опит, този Hyundai може да спре дъха ви

Card image cap
Първи впечатления: Toyota GT86

24
ян.
2017

Фейслифтът на Toyota GT86 предлага новия режим на движение Track, с който с лекота ще "закарате" спортното Сoupé в граничната зона.

Card image cap

В последния брой:

Архив >