Кой е шампионът в малкия клас?

2912
2018

НЯКОГАШНИТЕ МЪНИЦИ днес с дължината си от 4 метра са модели, които навремето се считаха за компактни автомобили. Заедно с размерите се увеличиха не само възможностите по отношение на оборудването, но и претенциите на клиентите. Те лесно преглъщат надценка от сорта на 3000 лв. – горе-долу толкова струва опционалната автоматична трансмисия при нашите кандидати. Единствено при Toyota Yaris Hybrid безстепенната автоматична трансмисия е серийна, но пък съответно базовата цена е по-висока. По принцип установихме, че комбинацията между малък автомобил и автоматични скорости е успешна. Дали по-високата цена е единственият недостатък? Не съвсем. В сравнение с версията с механична скоростна кутия автоматичната Fiesta е по-лакома и губи от пъргавината си. Макар че страхотният двигател отчасти компенсира това. Трансмисиите с два съединителя в i20 и в Polo работят по-ефективно, като Yaris не успява да достигне техния комфорт на превключване. Звучи като вълнуваща надпревара между четирите модела.

4. Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i

+ Много икономичен, приятен за каране в града, още по-изгоден с оглед на хибридната техника.

– Малко комфорт, слаби динамични характеристики и спирачки, смущаващ шум на двигателя.

ПОСЛЕДНО МЯСТО И ВЪПРЕКИ ТОВА ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН? Да, защото Yaris притежава най-доброто задвижване за града. Не само заради хибридната си система. Безстепенната автоматична трансмисия също работи уверено. Потегляне, междинен спринт, преминаване от задна на предна предавка – всичко функционира безпроблемно и абсолютно линейно. Затова пък при по-яко натискане на педала на газта двигателят дрънчи силно. Изнервящият звук ви принуждава да потегляте по-бързо, което става електрически и е страхотно! Но дали Yaris става за пътуване на дълъг път? По-скоро не! Отпред има най-малко място от всички в сравнението, седалките са с мека тапицерия, окачването е също меко. При движение по магистралата в купето става доста шумно. Управлението с неособено добра обратна връзка, както и динамичните характеристики доказват, че динамиката не е сред силните дисциплини на Yaris. Към дребните недостатъци причисляваме кокпита с разхвърляните му превключватели. Освен това хибридната система в двигателния отсек ограничава ъгъла на завъртане на колелата и увеличава диаметъра на завой с един метър. Накрая за малкия „японец“ остава последното място.

ПООСТАРЯЛ

Разхвърляни превключватели, поостаряла инфотейнмънт система. При трансмисията ни изнервя само шумът.

 

3. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

+ Изгодна цена, прилично окачване, добър спирачен път, автоматичната трансмисия превключва без придърпване.

– Автоматичната трансмисия отнема от мощта и ефективността, отзад има малко място, лош обзор.

С ОГЛЕД НА МОЩНОСТТА (100 к.с.) разходът на гориво и динамичните характеристики са окей. В сравнение с версията с механична скоростна кутия Fiesta-та с автоматична трансмисия е по-бавна. Предавателната кутия работи нервно, превключва ненужно по-рано на по-ниска предавка и понякога напомня на CVT трансмисия. Страхотният 3-цилиндров двигател заслужава по-модерна автоматична предавателна кутия. Затова пък Fiesta блести с голям избор от асистиращи системи. Система за предупреждение при заден ход, асистент за движение в задръстване и система за мъртвата зона – всичко това се предлага за малкия автомобил от Кьолн. Освен това Fiesta има най-добрите спирачки, доста прилично окачване и предни седалки със серийно регулиране на лумбалната опора. На задната седалка е тясно. На по-високите пасажери ще им липсва място за главите отзад, тъй като там покривът е силно скосен. Типично за малък автомобил – не е задължително, както го доказват Polo и i20.

ДОБРЕ ПОДРЕДЕН

Удобно разположен тъчскрийн, превключваща без придърпване, но мудна автоматична трансмисия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин