Кой е първенецът в луксозния клас?


16
юни
2018

НА ШЕФОВЕТЕ НЕ ИМ Е ЛЕСНО: постоянно бързат по задачи, управителният съвет ги изнервя, освен това акционерите им дишат във врата. Нима не им остава минутка спокойствие? О да, когато им бъде гласуван нов служебен автомобил. Може би SUV? Дискретно подсмихване от надзорния съвет. Лимузината е задължителна – също като тъмния костюм. Освен това тя трябва да е дълга, представителните „параходи“ все пак трябва да служат и като офис на колела. Предложенията в този сегмент не са особено много. Lexus от Япония и лукс от Германия: чисто новото А8, свежата Серия 7, наскоро освеженият S-клас. Шефът веднага се качва отзад отдясно. Да го последваме. Леле, страхотно оборудване в LS 500h на Lexus. Флагманът се сглобява практически на ръка в завода в Кюшу. Внушителната радиаторна решетка сякаш крещи: „Погледнете насам!“ В интериора реещите се дръжки на вратите и дървото с вид на мрамор шептят: аз съм нещо екзотично! При включване на 8-инчовия среден дисплей стартира кратък филм, в LS цари абсолютна тишина. Хибридът потегля царствено, прави шоу на паркинга, балсам за душата в задръстванията. Бензиновият двигател се включва едва при първото по-силно натискане на педала на газта. Не е V8 като преди, а 6-цилиндров двигател, който нарушава тишината грубо и шумно. Хибридното задвижване работи така, както сме свикнали и при Toyota Prius: без тласъци при превключване, 3,5-литровият атмосферен двигател се развърта бързо, ускорението следва с нежно закъснение. При тежкия спирачен тест – десетократно пълно спиране от 100 км/ч – при седмия опит задвижването започва да трепти. Оставяме го да се охлади, след това продължаваме.

Lexus

 

Един централен уред, но има какво още да се гледа. За съжаление изображението на големия Head up дисплей трепти

Хибридният модел винаги е с дълго междуосие, отзад има опора за краката. Педантично фина изработка

Най-големият дразнител: тъчпадът е досадно изпитание за нервите

Оставяме Lexus да се движи и тогава шефът отзад може да се наслади на пътуването. След натискане на бутон задната седалка става почти равна, отпред седалката на пътника до водача се сгъва напред. Въпреки допълнителната опора за краката да се опънат могат само пътници с ръст до 1,70 метра. На европейските шефове ще им липсва пространство над главите. А въздушното окачване постоянно допуска леко трептене до тапицериите на седалките. И няма особена полза, ако помолите шофьора да превключи на комфортен режим. През това време водачът отдавна ругае наум недостатъците на „японеца“. Кормилното управление само приблизително насочва автомобила, управлението чрез неудобния тъчпад е изпитание за търпението. Каква нелепа глупост в един мегафлагман: гласовото управление не ни разбира, подгряването на седалките е подточка на климатичната инсталация! Естествено, скоро ще свикнете с това. Но при търсенето на бутоните погледът ви винаги ще е насочен надолу. BMW показва колко добре може да бъдат направени нещата. Въртите на сляпо големия бутон на iDrive, докато погледът ви остава насочен към дисплея горе. Или просто ползвате гласовия асистент. Асистенти ли казах? Разполагате с пълната гама, като при всички „германци“ в теста. BMW не предлага единствено Android Auto. Управлението с жестове е глупост, само отклонява вниманието ви от страхотното задвижване. Редовият 6-цилиндров двигател играе ролята на нежен иконом, но може да звучи и спортно, като винаги подбира прецизно всяка от 8-те предавки. Така че 740Li е напълно подходящ за шефа, но на костюма му има едно петно: флагманът не се оборудва с филтър за твърди частици и отговаря само на нормата за вредни емисии Eвро 6b – леко изоставане за Bayerische Motoren Werke.

BMW

Много матови алуминиеви декорации и аналогови кръгли уреди. Управлението с жестове на инфотейнмънт системите невинаги функционира добре

Това е мястото за феновете на телевизията: мониторите на предните седалки показват и всички телевизионни канали

Най-добрият бутон за управление, но селекторът на трансмисията отнема място

И без това Серия 7 се отклонява от спортните корени на марката по посока на комфорта. Кормилното управление не е на нивото на пъргавото окачване, което благодарение на завиващите четири колела създава впечатление, сякаш при подаване на газ гигантът олеква със стотици килограми. Скоростта се отразява добре и на въздушното окачване, което не се справя толкова уверено при бавно шофиране, но пък в най-нежната си настройка Comfort plus вози като истинско летящо килимче. Толкова меко, толкова плавно по лошите пътища не се движи дори и S-клас. Голяма работа. Така трябва да глезят луксозните лимузини, по-добре е възможно само при Maybach или Rolls-Royce, но последният все пак носи гените на Серия 7. Отзад шефът потъва в широката седалка. Мястото при всичките лимузини е предостатъчно. Важното е колко екстри могат да предложат. Тестовият автомобил е с тройна задна седалка, от средния подлакътник се разгъва таблет. Какво ще желаете? Да свалите слънцезащитните щори? Да изберете една от масажиращите програми или да управлявате мониторите на предните седалки? Има и по-лоши момента в живота от тези да бъдете возени в дългото BMW. И ако все пак следите разходите, ще се радвате на (относително) ниския тестов разход от 10,3 литра, на най-големия пробег от 750 километра.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >