Кой е най-добрият SUV от Азия? (ТЕСТ)


27
ное.
2020

ЛЮБИМАТА ХРАНА НА ГЕРМАНЦИТЕ СА КАРтофите. 55 килограма годишно изяжда всеки жител на страната. Затова нека сравнението не ви прозвучи странно: VW Tiguan е картофът сред SUV-овете. Вкусен е и можете да сготвите много ястия с този беден на калории продукт. Но понякога на човек му се иска да разнообрази – да хапне например азиатска кухня, японска или корейска. Избрахме четири алтернативни варианта на „германския стандартен SUV“ и ги сравнихме помежду им. Сред тях е Honda CR-V с хибридна техника. Класиката сред SUV-овете комбинира икономичен бензинов двигател с „лека електрификация“ и остава верен на себе си като майстор на пространството. Subaru предлага оборудван с електрическо подпомагане 4×4 болид. Forester e-Boxer 2.0ie има разположени в задницата си батерии, а под предния капак – двигател с вътрешно горене. Двойно задвижване и автоматични скорости – всичко е на борда. Mazda има в гамата си CX-5 със собствена и различна техника за пестене. Бензиновият двигател на Skyactiv-G 165 притежава работен обем (2 литра!) и висока степен на сгъстяване. При Hyundai пък залагат на намаляване на работния обем. 1.6 T-GDi на Tucson използва турботехника. Тествахме обстойно всичките четири модела и избрахме най-апетитния.

4. SUBARU FORESTER e-Boxer 2.0IE – ЕКЗОТИЧНИЯТ ВЕЛИКАН

+ Най-добро предлагано място, щедро усещане за простор, прегледен. Със стабилна стойност.

– Въпреки хибридната техника висок разход, ограничена култивираност, неособено добри спирачки.

При Forester наистина можем да говорим за екзотика. В Германия през 2019 г. са продадени 1992 екземпляра. Техниката му също е екзотична. Самият боксерен двигател би бил достатъчен за споменаване. Освен това Subaru оборудва 2-литровия двигател с електрическо подпомагане. Японците наричат това e-Boxer. Батерия в багажника, боксерен двигател плюс електрическа машина в предницата – на теория интелигентен пакет. Но в практиката нещата куцат. При внимателно потегляне моторът е шумен, нивото на оборотите – високо, а динамиката – неособено добра. Това не помага особено на разхода на гориво. 9,0 л! Окачването има резерви, но реагира нервно. На управлението му липсва достатъчно обратна връзка. Накратко: удоволствието от шофирането изглежда различно. Затова пък Subaru е майстор на практичността. Отличава се с много място, щедро багажно отделение и богато оборудване по отношение на комфорта и сигурността.

Възможност за регулиране разпределението на мощността – чрез бутон под скоростния лост. Голяма вместимост на багажника.

3. МАZDA CX-5 SKYACTIV-G 165: ИНТЕЛИГЕНТЕН И СТИЛЕН

+ Малък разход, динамичен SUV, линейно разгръщане на мощността, тих, добре превключваща трансмисия.

– Доста тесен отзад, малък полезен товар, високи разходи за поддръжка, не ускорява пъргаво.

По-малко под капака, повече в резервоара – такова би могло да бъде мотото на Mazda. Двигателят Skyactiv-G не се нуждае нито от електрическо подпомагане, нито от турбо, за да работи икономично. Според нашите измервания CX-5 си позволяваше скромните 7,6 литра на 100 километра. Линейно разгръщащият мощността си 2-литров агрегат трябва да се справи с тегло от 1593 килограма (най-малкото в теста), така че позволява бързо придвижване и с по-малка мощност. Тестовият автомобил с ръчни скорости се усеща като приятно пъргав и активен, трансмисията е с къси ходове на лоста и превключва доста прецизно.Бихме искали обаче малко по-мека тапицерия вместо тези твърди седалки. Освен това вътре е доста тясно – може би като за един клас по-надолу.

Управление чрез универсален превключвател – изисква време за свикване, но върши работа. Долу: бутони за асистиращите системи.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин