2017
ГРАДЪТ, който никога не спи, е в КОМА – когато става дума за зареждане на електромобили. Карам Toyota Prius Plug-in, BMW 330e, Hyundai Ioniq Hybrid (без кабел за зареждане) и Kia Optima PHEV. Следващата обществена станция за зареждане е на разстояние осем километра от жилището ми. Бруклин има 2,8 милиона жители – и само две станции за бързо зареждане. Все пак не сме в Калифорния. Може би трябва да пробвам да заредя вкъщи (със 120 волта)? Невъзможно – паркирам на улицата и кабелът трябва да премине през тротоара. Най-близката станция за зареждане иска непременно моята клиентска карта. Нямам такава. Въпреки това обаче зареждането е безплатно. Моят екологичен супермаркет също е възможност: безплатен ток за зареждане за всички клиенти на магазина.
Toyota Prius Prime 5,8 л разход
Plug-in-ът е с ръждясал щекер за зареждане от контакта вкъщи. Но и без зареждане и с включен климатик се движим електрически.
BMW 330e 10,1 л разход
Заредих веднъж на отдалечения екологичен супермаркет (на снимката). Иначе почти не съм се движил в електрически режим – просто колата е прекалено тежка и прекалено мощна. Респективно разходът е висок.
Hyundai Ioniq Hybrid 4,6 л разход
Без зареждане от контакта, но суперикономичен. Мотивира те за електрическо реене по пътя. Според индикацията съм карал с „0% агресивност“. При това в Ню Йорк! Струва си.
Kia Optima PHEV 8,3 л разход
Голям автомобил, но с малък багажник. Карах „икономично“ само 23 процента. Без достатъчно места за зареждане също е безсмислена като BMW.
ИЗВОД
Не е задължително колата винаги да се зарежда от контакта. Най-вече поради факта, че инфраструктурата за зареждане в Бруклин почти не съществува като понятие. По тази причина е достатъчен и обикновен хибрид – с него можете да се движите електрически и икономично в пиковите часове. Най-голямо удоволствие ми достави Hyundai Ioniq.