Кой е най-добрият турбомъник?


28
сеп.
2018

НАКРАЯ жълтата „кутийка“ няма шансове за победа срещу доказаната конкуренция. За целта просто качеството и предлаганото място не са достатъчни. Съжаляваме, че трябва да ви го кажем още в началото. А след това ще ви кажем и следното: е, и какво от това? Накрая всички ние наистина заобичахме Suzuki Swift Sport. Малката кола върви много добре, звучи яко и доставя голямо удоволствие. Е, все пак трябва да ви разкажем цялата история. Принципно става дума за малки автомобили с доста прилична тяга, но все пак и с достатъчна нотка разум. Тоест с мощност до 150 к.с., но винаги с пет врати. Изброяваме ги по азбучен ред: Ford Fiesta, вечният скрит фаворит с табелка „Made in Germany“, тоест от Кьолн. 1-литров 3-цилиндров мотор, 140 к.с. Mini Cooper също е с 3 цилиндъра, но от работен обем 1,5 литра, както и със 136 к.с. Seat Ibiza е най-мощният в нашия тест: 1,5-литров 4-цилиндров агрегат, 150 к.с.

Е да, разбира се, не трябва да забравяме и нашето „канарче“: Suzuki Swift Sport, 1,4-литров 4-цилиндров двигател и диви 140 „кончета“. „Японецът“ рие нетърпеливо с „копитца“. Първо сядаме вътре и разглеждаме. Започваме с двата най-големи модела: Seat Ibiza е дълъг 4,06 метра – навремето с такава дължина бе Golf III. Испанският малък автомобил леко прилича на него. Предлага много място за възрастни, а с 355 литра – и най-големия багажник. Можем да обобщим, че Ibiza е най-зрелият, най-голям и най-разумен модел в теста, но служителите от Волфсбург са зачеркнали доста от автомобилната емоция: причината е, че Ibiza не трябва да е толкова иновативна и благородна колкото Polo. И кой печели от всичко това?

4. SUZUKI SWIFT SPORT – НЕ БЪДЕТЕ ПРЕТЕНЦИОЗНИ!

Да, в Swift има много пластмаса. Да, навигацията е без въртящи се превключватели. А отзад е тясно. И какво от това? Гледайте на Swift Sport като на уред за удоволствие!

Разбира се, Fiesta! С дължина от 4,07 метра моделът от Кьолн е с 1 см по-дълъг, но значително по-тесен отзад с вместимост на багажника от 292 литра. За сметка на това пък разполага с отлично работно място – кокпита. Мониторът е точно на нивото на зрителното поле, ергономичността е превъзходна, а също както и при Mini поставката зад задните седалки се побира в двойния товарен под. За съжаление седалките предлагат недостатъчно добра странична опора, а въртящият се превключвател за настройката им е прекалено малък. Трети по външна дължина в нашето сравнение е Mini с 3,98 метра. Естествено моделът от Мюнхен получава бронз и при вместимостта на багажника: 278 литра. Заради силно извития покрив отворите на задните седалки са тесни и качването и слизането не са лесна работа. Когато все пак седнете вътре, ще се радвате на качеството на материалите. Така е при премиума – а и би трябвало да се очаква при цена на автомобила от 60 000 лв. Това е с около 18 000 лв. повече от Swift.

3. MINI COOPER – ОТПРЕД ВСИЧКО Е НА НИВО


Тук всичко е красиво и качествено. Мониторът на навигационната система е с функция за допир. Материалите в Mini са най-добри, но няма да искате да седнете отзад: качването става трудно.

С което стигаме и до най-евтиния модел в тази лига. Базовата цена на „японеца“ е 42 000 лв. В тестовия автомобил има доста екстри, но за съжаление и доста странна навигационна система без въртящи се превключватели за усилване на звука – трябва да регулирате с придвижване на пръстите си нагоре-надолу. При скоростомера сиво върху сиво се чете трудно, а в долната част на кокпита пластмасата е доста семпла. Багажникът има нисък товарен ръб и е покрит с пластмаса, която е уязвима на надраскване. Тапицерия липсва при вратите, отвора на резервоара и капака на багажника. Ще спрем обаче с изброяване на недостатъците и ще потеглим. Малко преди 210 км/ч на магистралата се чувстваме като в ракета преди отделяне от земята. Това Suzuki тежи само 979 кг, или почти 300 по-малко от Mini, а при топтемпо нямаме особено доверие на този спортен Swift. Сега, на изпълнения със завои междуградски път, се чувстваме като в малка спортна кола от 80-те години: това Suzuki е много пъргаво и леко. Разбира се, окачването е стегнато – Swift усеща всяка неравност на пътя, а превключването на предавките става малко трудно. След това обаче натискаме педала на газта, отзад се чува страхотен звук, превключваме бързо заради късите предавателни отношения и се чувстваме страхотно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
450 конски сили за Brabus E 450

12
мар.
2018

Brabus преработи Mercedes-AMG E 43 – като му постави атрактивни 21-цолови джанти, по-ниско окачване, спойлери, ауспух с клапи и добави допълнителни конски сили

Card image cap
Mercedes SLC или Audi TT: коя е иконата на бъдещето?

10
окт.
2016

SLK вече се нарича SLC – и за пръв път ще го сравним с Audi TT. В теста участва и едно Porsche 911 Cabrio от 1989 година. Отваряме покривите за теста

Card image cap
Новата Toyota RAV4 Hybrid: я, и тя е на ток!

6
апр.
2016

В Toyota са подложили RAV4 на основна модернизация. А най-новото е: хибрид с мощност 197 к.с. и за пръв път и с двойно задвижване

Card image cap

В последния брой:

Архив >