Кой е най-добрият малък SUV?

Те са маневрени, високи и изгодни – ще станат ли мини-SUV-овете утрешните бестселъри?

2603
2018

SUV-ОВЕТЕ СА КАТО ДИНОЗАВРИТЕ. Първите екземпляри бяха огромни и лакоми. Докато не еволюираха и не се смалиха доста. Първо до размерите на Tiguan, след това до формата на Opel Mokka, който например не е по-дълъг от компактен модел. Напоследък обаче по-предпочитани са SUV-овете с още по-малък размер. Renault Captur например е с дължина около 4 метра и е любимецът на Европа в този клас. Компактните модели с висока позиция на седене са маневрени и изгодни и имат всички предпоставки да се превърнат в следващите бестселъри. По-възрастните клиенти ще харесат маневреността на моделите, по-младите – техния модерен дизайн. А малките размери намаляват и разходите: както цената при покупка, така и сметката на бензиностанцията. Затова все повече производители се насочват към нишата на мини-SUV-овете, която е някъде между малките и компактните модели. Тук се ражда изцяло нов клас. Новата Kia Stonic ни показва с двуцветната си каросерия, че спортните GTI не са далеч. Харесва ни, но погледите ни са привлечени от друг модел: белия Seat Arona. Принципно това е първият модел от концерна VW в този клас, което означава и специален модел: доказват го ванът VW Touran и SUV-ът Tiguan. Макар и появили се по-късно от конкурентите, те се превърнаха в бестселъри. Затова смятаме, че бъдещето на този Seat ще бъде доста успешно. Неговият събрат с идентична техника VW T-Cross ще се появи на пазара в края на настоящата година – също толкова просторен, бърз и модерен като Arona.

4. Renault Captur TCe 120

Тестовата модификация има хромирани декорации отвън

+ Удобно качване, отзад пасажерите се возят на едно стъпало по-високо – като в кино.

– Инфотейнмънт системата се управлява сложно, двигателят не е много еластичен, трудно превключване на предавките.

ИЗГЛЕЖДА ДОСТА КРАСИВ – дори и след четири години. Captur е полу-SUV, полуван: с регулираща се задна седалка, ниски прагове и широки предни колони. Въпреки че отпред не е кой знае колко просторен, „французинът“ – този път в луксозното си ниво Intens – ни глези с бял интериор, широки седалки с кожена тапицерия и огромно чекмедже в ролята на жабка. Подходящата музика идва от единствения 4-цилиндров мотор в теста: 1.2 TCe се отличава с превъзходно тихата си работа, без да блести при спринта или разхода на гориво (6,8 литра). Най-добре е да се движите с това Renault спокойно – оставете всякакви спортни амбиции, още повече че окачването е подчертано комфортно. Строго намесващата се ESP и сложно управляващата се инфотейнмънт система показват, че шампионът на Европа вече е поостарял.

Мониторът реагира по-спокойно, единственият 4-цилиндров мотор за съжаление също.

3. Opel Crossland 1.2 DI Turbo

Моделът с висока позиция е повече ван

+ 3-цилиндровият мотор е пъргав и икономичен, добра онлайн връзка, разпознава пътни знаци.

– Шумен при средни обороти, недостатъчно добро оборудване за тези пари, висока загуба на стойност.

ПОЧТИ ПОЛОВИН ВАН, тъй като функционалният пакет (доплащащ се) превръща Crossland в майстор на преобразяването: най-гъвкавата задна седалка, най-голямото товарно пространство (410–1255 литра) и пригодено за всекидневието окачване, на което му липсват още малко резерви. С разполагащия със 130 к.с. 3-цилиндров двигател (максимална скорост 206 км/ч) ще пътувате чудесно, докато на останалите ще им се налага по-често да превключват предавките. Разполагащите с много възможности за настройка AGR седалки, OnStar услугите и интерфейсът се усещат като Opel. Все пак ни липсват типичните качества на „светкавицата“ в наследника на Meriva. Управлението е неспокойно, скоростният лост превключва трудно, освен това се чуват скърцания и тракания. По принцип Crossland е типичен „французин“, а цената му от 36 505 лева е изгодна.

Типично за Opel: малките символи в кокпита и равният товарен под.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин