Кой е най-добрият електрически „мъник“?


1
дек.
2018

БЕШЕ ПЪРВИЯТ МИ ПЪТ. При това не беше отдавна. След 25-годишен стаж и хиляди въпроси от сорта на „Кой автомобил да си купя?“ приятелката ми от дете Брита ме изуми с питането си. „Кой автомобил да си купя – тоест кой електромобил?“ За един момент давах на късо и щях да кажа „Нито един“, но успях да се съвзема. Помислих малко и отговорът се появи от само себе си: „Всъщност защо не!“ Трябва да знаете, че Брита живее близо до град Любек. Красива еднофамилна къща, в гаража освен служебната кола на мъжа й е паркирана и стара Corsa. С нея Брита ходи на работа в Хамбург, на около 50 километра, а после изминава още 50 километра обратно до дома си. Абсолютно подходящо за един електромобил, който би трябвало да се справи. Вълнуващ въпрос, който доведе до този материал. Кой електромобил би отговорил на изискванията на Брита? Или колко голям електромобил му трябва на човек, за да пътува с него всеки ден до работата и да бъде щастлив? Избрахме три кандидата за Брита. Всички те са с изцяло електрическо задвижване, обикновени и много различни от Tesla. Малък, пъргав и най-изгоден: Smart EQ fortwo – идеален за необвързани без претенции за място за паркиране пред офиса. Издръжлив, просторен и за съжаление най-скъп: Renault Zoe с батерия с капацитет 41 кВтч – доста сериозен кандидат за втори автомобил в семейството. И точно между тези два електрически мъника се позиционира VW e-Up – дали малкият модел от Волфсбург накрая ще уцели златната среда? Открихме отговорите сами – на базата на собствения опит. След установяване на разхода и на пробега, както и след проверка на времето за зареждане, сега с чиста съвест можем да направим нашите препоръки – при това не само за Брита.

SMART FORTWO EQ: ПЪРГАВАТА ГРАДСКА „БЪЛХА“
Тих като повей и горещ като хевиметъл фестивал – тежащият 1085 кг електрически Smart създава настроение най-вече в града, грабвайки с пъргавите си 82 к.с. и с необходимостта от най-малкото място за паркиране пред офиса. Късото междуосие и стегнатото окачване са идеални за града, а ESP се намесва строго при всеки опит за непослушание на модела със задно задвижване. За спокойното пътуване се грижат удобните седалки и приличното предлагано място – все пак Брита може да вземе на връщане от работа максимум един колега, а и трябва да планира добре покупките заради вместимостта на багажника от само 350 литра. Затова пък „джуджето“ ни изненада с пробега си. По време на умишлено избрания от нас благоприятен маршрут батерията с капацитет 17,6 кВтч стигаше за изминаване на 145 километра. Така че Брита спокойно може сутрин да прави отклонение до близката пекарна. Със системи за бързо зареждане за 40 минути ще разполагате с 80 процента от батерията – към контакта у дома ви трябва девет пъти повече време. Разумна инвестиция е например уолбоксът, макар и да вдига малко цената на най-малкия от нашите електрически мъници.

Типичен кокпит на Smart със сравнително добро управление, а навигацията ни е позната от Renault

Голяма скала на скоростомера около централния дисплей

Предният капак не се заключва

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >