Кой „баварец“ ми подхожда?

Окей, X1 е SUV. Познаваме го. Но как се представят двата новака в света на BMW? Тук ще ви покажем всички преимущества и недостатъци на компактните модели. Съветник за покупка в пет стъпки

1804
2016

ПИПАТЕ И ТЕСТВАТЕ. В момента при дилърите на BMW настроението е чудесно. В шоурумовете са представени не само нови модели като Active Tourer, Gran Tourer или X1, там се разхождат и нови клиенти. Такива, които преди това са карали Golf, А-клас или Opel, изведнъж се интересуват от компактните баварски модели. Това не е чудно, досега производителят от Мюнхен не е предлагал такива високи „кашони“. Тоест трябва да бъдат изяснени много неща: очевидно тези модели ползват еднаква техника, но какви са разликите между трите версии на BMW? И къде може да бъдат спестени пари при скъпите нови модели? Тук ще научите отговорите на тези въпроси.

1.КОМПАКТЕН, SUV ИЛИ VAN: КОГАТО Е ВАЖЕН РАЗМЕРЪТ

Същата техника, същите двигатели – разликата е в надстройката. Active Tourer е нещо средно между компактен модел и ван: отвън е дълъг колкото BMW Серия 1, но предлага много повече място, тъй като покривът и позицията на седене са по-високи. Съответно по-удобнo е качването, a видимостта е по-добра. Който транспортира ту багаж, ту внуци, ще избере опционалната регулируема задна седалка. Х1 изпраща еднозначни визуални сигнали: аз съм един SUV! Ръбест преден капак, клиновиден силует, което се отразява зле на видимостта назад, но това не дразни почитателите на този тип автомобили. Все пак новакът е по-просторен и модерен от популярния предшественик със задно задвижване, BMW вече предлага пет версии с двойно задвижване (три при Active Tourer). Като истински ван Gran Tourer най-болезнено разбива познатата картина на едно BMW: висок и ръбест, той впечатлява най-вече със сякаш безкрайно просторния си интериор. Отзад има място за до 1905 литра товари или опционален трети ред седалки, какъвто досега се предлагаше единствено за BMW X5. Поради това дори и някои стари клиенти, които досега са карали Серия 7, се заглеждат в чудото на пространството с висока позиция на седене. Никой Туринг не може да се мери с това. Х1 вероятно ще е най-популярният модел от трите новака: BMW очаква от всеки 100 клиенти 45 да купят Х1, 35 – Active Tourer, и 20 – Gran Tourer.

 

Тук ще се забавлявате: уредите и индикаторите са насочени към водача и са с прилично високо качество. При Х1 регулаторите на климатичната инсталация са разположени по-високо, регулаторът за програмите за движение по-ниско – а между тях има практична поставка

Тук ще се забавлявате: уредите и индикаторите са насочени към водача и са с прилично високо качество. При Х1 регулаторите на климатичната инсталация са разположени по-високо, регулаторът за програмите за движение по-ниско – а между тях има практична поставка

2.МЯСТО: НАЙ-ВАЖНО Е ПОЛОЖЕНИЕТО ОТЗАД
Оборудването на трите нови BMW-та е от една мебелна къща. Отпред превключвателите, седалките и екстрите са до голяма степен идентични – с изключение на средната конзола, която е по-практична при Х1. В SUV-а седите 1,5 сантиметра по-високо спрямо Active Tourer, освен това по-високият преден капак на Х1 помага при паркиране. За сметка на това вановете осигуряват по-добра видимост назад.

Разликите започват от задната седалка. В Х1 възрастните разполагат с място колкото при Серия 3, но с по-приятен ъгъл на сгъване на коленете. Още по-удобно е при Active Tourer, при което регулируемата надлъжно и разделена задна седалка (опция) осигурява повече място пред коленете, а по-големите странични прозорци пропускат повече светлина. Тази задна част би се харесала и на таксиметровите водачи, стига BMW да не бяха толкова скъпи. Разликите между Х1 и Active Tourer, поради което показваме снимка само на SUV-а: той може да поеме толкова багаж колкото Серия 3 Туринг, но се товари по-лесно благодарение на по-високия отвор. За особено дълги товари е възможно сгъване на облегалката на седалката до водача – при Х1 тази екстра е по-скъпа отколкото при Active Tourer.

Наистина луксозно е при Gran Tourer. По-дългото със 7 сантиметра междуосие и още по-издължената задница осигуряват пространство, което може да впечатли дори убедени водачи на Серия 7! Можете да си изпънете краката – ихаааа! Регулируемата задна седалка е серийна, също както регулирането на облегалките и покривалото на багажника, който прилича по-скоро на безкрайно голяма пещера с вместимост 1905 литра. Срещу доплащане от BMW монтират даже и трети ред седалки – но те са подходящи само за деца от основното училище. Все пак дори и Gran Tourer не е магьосник.

3.ДВИГАТЕЛИТЕ: ТРИ ЦИЛИНДЪРА СТИГАТ

X1 с офроуд визия: X-Line включва защита на дъното (чисто визуална) и 18-цолови колела

X1 с офроуд визия: X-Line включва защита на дъното (чисто визуална) и 18-цолови колела

 BMW X1 xDrive 25i:  Дори и с елегантните 18-цолови джанти окачването вози достатъчно комфортно. 218d се предлага и с по-изгодното предно задвижване

BMW X1 xDrive 25i: Дори и с елегантните 18-цолови джанти окачването вози достатъчно комфортно. 

Палитрата от двигатели леко се различава при различните модели: 95 до 190 к.с. при Gran Tourer, 95 до 231 к.с. при Active Tourer. За Х1 се предлагат двигатели с мощност от 136 до 231 к.с.

Най-популярното задвижване ще бъде 218d с мощност 150 к.с. Стабилен двулитров мотор с висок въртящ момент, който задвижва BMW много уверено и разполага с достатъчна тяга дори и при пътувания през отпуската с пълно натоварване.

Той е подходящ и за трите модела, като динамиката и разходът на гориво леко се различават, тъй като Gran Tourer е със 75 килограма по-тежък от по-късия ван. Във всекидневието разходът вероятно ще е около 6 литра. Тази комбинация от директно кормилно управление, стегнато окачване и добри седалки досега се предлагаше само от Ford. Тайният съвет е 218i: трицилиндровият бензинов мотор впечатлява с тяга и пъргавина и при Active Tourer се задоволява с около 7 л/100 км. Който изминава по-малко от 12 000 километра годишно или не се движи често по магистралите, ще открие истинска алтернатива на дизелите с турбоджуджето. Не се притеснявайте от трите цилиндъра!

 BMW 218d Active Tourer : 218d се предлага и с по-изгодното предно задвижване

BMW 218d Active Tourer : 218d се предлага и с по-изгодното предно задвижване

Също толкова убедително е и 216d, което въпреки малкия си работен обем (1,5 л) уверено задвижва дори и големия Gran Tourer. При 140 км/ч по магистралата неговият среден разход от 5 литра е недостижим. А нагоре? Двулитровите турбомотори са спортни от 190 к.с. нагоре, с 231 к.с. компактните модели играят в лигата на GTI. BMW напълно основателно контролира цялата тази мощ със задължително двойно задвижване – с което завинаги ще забравите за превъртащите предни колела. Необходимо ли е двойното задвижване при по-малките двигатели? Това зависи от местоживеенето ви и от темперамента на десния ви крак. Във всички случаи препоръчителна е 8-степенната автоматична трансмисия: поставяте селектора в позиция D и забравяте – така и трябва да бъде.

 

 

 

BMW 220i Gran Tourer: Head-up дисплеят показва скоростта и указанията на навигационната система цветно в зрителното поле на водача, но не може да се поръча като отделна екстра

BMW 220i Gran Tourer: Head-up дисплеят показва скоростта и указанията на навигационната система цветно в зрителното поле на водача, но не може да се поръча като отделна екстра

4.КАКВО ВИ ТРЯБВА И КАКВО НЕ

С какво трябва да е оборудван автомобилът? BMW подканя клиентите да изберат поне второто ниво на оборудване Advantage, едва при него автоматичната климатична инсталация е серийна. Както и автопилот и парктроник отзад, които са необходими при Х1. Другото е въпрос на личен вкус и отделните линии: така например Sport Line с ексклузивните си джанти и смесицата между червено и черно подхожда добре на пъргавия Active Tourer, докато М Спортният пакет води Х1 там, където се проваляше и предшественикът: окачването е ненужно твърдо и трополещо. Важни ли са детайлите? Лаково покритие в цвят „кестенов бронз“ или светлинна проекция от вратата се предлагат само за Х1, багажник за велосипеди отзад и цвят Flamencorot – само за Active Tourer.

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Опционалната Navigation Plus освен големия 8,8-инчов дисплей включва и цветен Head-up дисплей. И едва със спортните седалки се отървавате от прекалено късите серийни седалки на BMW.

САМО НЕ! М Sport версията със спортно окачване трябва да бъде избирана само от хора с много издръжливи гърбове. Динамичният контрол на амортисьорите (опция) е също толкова излишен, колкото и опционалният панорамен покрив: през лятото горещо, през зимата студено – не ви трябва!

 BMW 218d Active Tourer: Спортните седалки (вляво) са по-големи и осигуряват по-добра опора.

BMW 218d Active Tourer: Спортните седалки (вляво) са по-големи и осигуряват по-добра опора.

М Спортният пакет включва спойлери, 18-цолови колела и спортно окачване

М Спортният пакет включва спойлери, 18-цолови колела и спортно окачване

Светлината при качване може да се програмира свободно.

Светлината при качване може да се програмира свободно.

 

5.РЕШЕНИЕТО: НАШИТЕ СЪВЕТИ ЗА ПОКУПКА
Накрая от голямо значение е и цената – а тя е висока при всички BMW. Освен това в момента баварците изкуствено ограничават палитрата си, за да насочват клиентите към по-скъпите версии. Двойно задвижване при Active Tourer? В момента се предлага само с върховите мотори. Поради това препоръчваме три модела, които се движат икономично, без това да е за сметка на удоволствието: Active Tourer като 218i Advantage със 136 к.с. за 55 650 лв. и Gran Tourer 216d с Luxury Line (64 900 лв.). При X1 е подходящ моторът 18d със 150 к.с. – а който се лиши от двойно задвижване, ще спести 4000 лева и крайната цена ще е 63 400 лева.

ТОВА НИ ХАРЕСВА
Да, изискани са, но и много практични. Например с двойното дъно на багажника, с което се избягва дразнещият товарен ръб и се разкриват възможности за допълнителни отделения. Bluetooth е сериен също както и добре функциониращият сензор за дъжд и четирите 12-волтови контакта. Всички мотори са оборудвани със система „Старт/Стоп“, режимът Eco Pro подпомага икономичното шофиране.

ТОВА НИ ХАРЕСВА: Двойното дъно на багажника е серийно при всички модели: повдигате, поставяте и готово. Чудесно решение (BMW X1/Серия 2 Active Tourer/Серия 2 Gran Tourer)

ТОВА НИ ХАРЕСВА:
Двойното дъно на багажника е серийно при всички модели: повдигате, поставяте и готово. Чудесно решение (BMW X1/Серия 2 Active Tourer/Серия 2 Gran Tourer)

ТОВА НИ ХАРЕСВА Музикалната система звучи превъзходно и си струва доплащането за ценителите на качествения саунд (BMW X1/Серия 2 Active Tourer/Серия 2 Gran Tourer)

ТОВА НИ ХАРЕСВА:
Музикалната система звучи превъзходно и си струва доплащането за ценителите на качествения саунд (BMW X1/Серия 2 Active Tourer/Серия 2 Gran Tourer)

ТОВА НЕ НИ ХАРЕСВА

ТОВА НЕ НИ ХАРЕСВА  :BMW предлага само две стандартни лакови покрития. Белият цвят се доплаща, металикът струва 1374 лева

ТОВА НЕ НИ ХАРЕСВА :BMW предлага само две стандартни лакови покрития. Белият цвят се доплаща, металикът струва 1374 лева

„Стеснената“ ценова листа: точно при спокойния Gran Tourer перфектната 8-степенна автоматична трансмисия се предлага едва от 218d. Цветният Head-up дисплей не трябва да бъде свързан с голямата навигационна система, трябва да стане отделна екстра. Освен това искаме повече от един цвят (черен) без доплащане: дори и белият се доплаща.

ИЗВОД:

Една техника, но три различни модела. Active Tourer привлича клиенти от другите марки, докато Х1 играе ролята на SUV. Gran Tourer е насочен към по-възрастните бивши водачи на Серия 7 – но едно е общото за трите модела: изкуството да вадят парите от джобовете на клиентите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин