Кои фарове са най-добри?

През зимата светлините са особено важни. Но коя система превръща нощта в ден, и то най-добре? Този тест ще освети въпроса


23
юни
2017

BMW Серuя 6 Coupe: пeрфeктнoтo оcвeтлeниe

На снимката обсегът на късите светлини на Серия 6 изглежда по-малък, отколкото на Audi. Но разликата всъщност е незначителна. За сметка на това асиметрично оформеният светлинен сноп на LED фаровете е значително по-концентриран върху пътя, отколкото върху страничните зони. Липсва дразнеща разсеяна светлина или петна. От хомогенното осветление на късите светлини на BMW печели дори и насрещното движение. Освен това: при нито един от участниците в теста дупките и препятствията по пътя не се разпознават по-добре. Дългите светлини също осветяват пътя перфектно на разстояние няколкостотин метра. Върхът в цялата система е асистентът за дългите светлини, който „мисли“ предвидливо почти колкото човешкия мозък. Когато камерата разпознае задни светлини, движещи се насреща фарове или улични лампи, електрониката превключва на къси светлини и обратно на дълги светкавично бързо и в точния момент. При това системата сякаш „вижда“ и зад ъгъла, толкова прецизно работи – дори и опитен водач не би се справил по-добре. Видимите отдалеч задни и спирачни светлини са много добри. Същото важи и за дневните светлини с четири характерни светлинни пръстена и ярко светеща „вежда“ отгоре. Изисканите светлини на праговете и дифузното осветление създават луксозна атмосфера в интериора. Жалкото е, че на тавана, в багажника и в жабката светят лампи с нагреваема жичка вместо LED.

Светлинният сноп от LED фаровете е разпределен равномерно по пътното платно. Липсва разсеяна светлина в короните на дърветата или самозаслепяване. Също като Audi, и задните светлини на BMW са от две части и със световоди. Спирачните светлини са екстремно ярки

Типичните за BMW светлинни пръстени на дневните светлини се разпознават добре дори и при ярко слънце. При Серия 6 те са с рефлектори и „завиват“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >