2018
ТЪРСИТЕ СИ ПАРТНЬОР? В живота? За добри и лоши времена? Не, забравете сайтовете и агенциите за запознанства. Ще намерите правилния с помощта на AUTO BILD. Поне когато става дума за автомобили. Мощен, надежден и просторен – такъв трябва да бъде той – освен това икономичен и изгоден. Ние имаме пет SUV-а от среден клас за вас. Новият в компанията BMW X3 20d се изправя не само срещу германската, но и срещу европейската конкуренция. Тя включва стария майстор Mercedes GLC, който е на пазара от септември 2015 г., стартиралите в началото на 2017 г. Audi Q5 и Alfa Romeo Stelvio, както и Volvo XC60, който търси приятели от юли миналата година. Всички те с грижа за семействата, с разумни 2-литрови дизелови двигатели, стабилно двойно задвижване и автоматични скорости. Въпреки усилията ни единствено Volvo участва в теста с механична скоростна кутия. Кой от най-добрите приятели ще се окаже и подходящ като автомобилен партньор за живота? Можете да прочетете на следващите страници.
5. Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4
+ Предлаганото място и багажникът са с обичайните за класа размери, пъргав мотор, 5 години гаранция.
– Вози доста стегнато, лош обзор, най-слаби спирачки, прекалено къси седалки.
НЕ ТРЯБВА ДА СЕ КАЗВАШ НЕПРЕМЕННО ДЖУЛИЯ, за да харесаш този Romeo. Но пък помага. При това Stelvio доста се старае, за да се хареса на по-широка публика. Предлаганото място е на нивото на конкурентите – стига да се откажете от панорамния покрив. Той прави вътрешното пространство значително по-светло, но струва 3800 лева допълнително, както и взема от мястото над главите. В багажника се побират максимум 1600 литра – също колкото в BMW или Benz. А леко ръмжащият 2,2-литров мотор е доста пъргав и спринтира най-бързо до 100 км/ч. Изминаваме определено разстояние. И веднага започват да ни изнервят доста стегнатото окачване, късите седалки, много чувствителното и леко управление, както и скромният обзор. Както и XXL лостчетата за превключване на предавките, които закриват превключвателите на мигачите и чистачките. Никой няма нужда от това – дори и Джулия.
СИМПАТИЧНО ОБЗАВЕДЕН И ДОСТАТЪЧНО ПРОСТОРЕН
Опционалният панорамен покрив коства от пространството за главите, но иначе ще се чувствате удобно в Stelvio. Кокпитът е окей, а лостчетата на волана са смущаващи.
4. Volvo XC60 D4 AWD
+ Разумно предлагано място, единствен в теста отговаря на нормата Eвро 6d TEMP, добро впечатление от качеството.
– Седалките не са достатъчно големи, двигателят е малко сдържан, управлението на кокпита ви разсейва, най-добър спирачен път (35,2 м).
НЯКАК СИ Е ЖАЛКО. Във Volvo искат да се отърват от дизеловия мотор – именно с него XC60 D4 ни хареса толкова много. Няма значение, важното е, че все още го има. Междувременно даже с SCR катализатор. Двигателят дори отговаря на нормата Eвро 6d TEMP – единствен в нашия тест. Строг по отношение на вредните емисии, мек по същество – 2-литровият битурбо агрегат обича спокойствието, а не високите обороти, като изостава от колегите си при спринта. Окачването и управлението също са на меката вълна. „Шведът“ доста се люлее при движение по лоши пътни настилки. Управлението също ни заявява: „Ей, аз не съм спортист!“ И хубаво, че е така – клиентите на XC60 предпочитат уюта и удобствата. Неособено добро впечатление ни направиха малките седалки и управлението на кокпита чрез таблет. XC60 е единственият тесткандидат с тъчскрийн – по време на движението това отвлича вниманието твърде много.
ПЪТУВАТЕ СПОКОЙНО – ИЗНЕРВЯЩО Е САМО УПРАВЛЕНИЕТО НА КОКПИТА
В XC60 е доста уютно. Тук пасажерите на задната седалка ще разполагат с най-много място. Управлението посредством монитора а ла таблет не е много успешно.