2017
ЗИМНИТЕ ГУМИ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ! Такова е мнението и на над 80 процента от собствениците на автомобили, които ги „преобуват“ с гуми преди студените снежни месеци. Но делът им намалява постоянно, тъй като все повече и повече водачи преминават на всесезонни гуми. Да не пропускаме: тъй като все още няма точна дефиниция какво точно е зимна гума, законодателят изисква от 15 ноември до 1 март автомобилите да са оборудвани с гуми, „предназначени за зимни условия, или гуми с дълбочина на протектора не по-малка от 4 мм“. Доскоро в много европейски държави важеше изискването гумите да носят означението M&S (Mud and snow), но тъй като критериите за използването на този знак също не са регламентирани, всяка страна решава как точно да уреди въпроса с гумите при зимни условия. Наистина, очаква се скоро всички всесезонни и зимни гуми, които носят означенията „снежинка“ или пиктограмата на три планински върха и снежинка, да преминават през специални изпитания, които да установят тяхната пригодност за зимни условия. Засега обаче, поне в България, важи изискването за минимална дълбочина на протектора от 4 милиметра. Но тъй като всесезонните гуми стават все по-добри буквално с всеки ден, може би си струва да се замислите и за тях като алтернатива на чисто зимните гуми, особено ако живеете в области, където рядко пада дълбок сняг.
ЗИМНИ ГУМИ ЗА SUV-ОВЕ С РАЗМЕР 225/55 R 17
УПРАВЛЯЕМОСТ НА СНЯГ
С летни гуми по снега през зимата? Забравете! Едно такова BMW X1 трябва да бъде оборудвано със зимни гуми. Върховите модели са с доста сходни възможности, единствено Vredestein изостава.
ЗИМНИ ГУМИ ЗА СРЕДНИЯ КЛАС С РАЗМЕР 225/50 R 17
ЦЕНА НА 1000 КМ
Тук най-добре се представят изгодните гуми на Nexen и Sava. От друга страна, бързо износващите се премиум гуми се класират в дъното.
ПРОБЕГ
Изпитателен стенд показва очаквания пробег. Победител: Nexen Winguard Sport 2. Значително по-кратък е животът на Pirelli и Nokian.