Euro NCAP представи резултатите от последната си серия тестове, проведени с автомобили от различни класове. 11 от 15-те изпитани са истински отличници – с резултат максималните пет звезди. Почти всички коли в тестовата сесия предлагат серийна или опционална система за автоматично спиране, а и имат модерни системи за предпазване на пътниците на задните седалки. Михаел ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP, коментира: „За по-малко от две години, откакто нашата организация стартира кампанията си да стимулира автомобилните производители да поставят системи за автономно спиране, отбелязваме нарастващ брой компании, които следват нашата препоръка.”
BMW X1, Lexus RX, Mercedes-Benz GLC и Kia Sportage – или с други думи, абсолютно всички изпитани SUV-ове, получиха максималния брой звезди. От този квартет най-силен резултат при защитата на възрастни пътници и деца, както и на пешеходци, регистрира моделът от Щутгарт.
При компактните модели представянето също е отлично – Infiniti Q30, Renault Megane и Opel Astra постигнаха върхови резултати благодарение на богатия брой асистиращи системи и устойчивата структура на каросериите си. Без значение дали ще изберете някой от премиум седаните – Jaguar XE или XF, или някой от по-достъпните – Kia Optima и Renault Talisman, човек ще бъде защитен на най-високо ниво – поне според критериите на Euro NCAP.
Въпреки сравнително приличните си постижения новият Nissan Navara не успя да стане вторият пикап в историята на асоциацията с пет звезди – японският „работяга” заслужи само четири. С толкова остана и MINI Clubman.
BMW Z4 е третият и последен роудстър, тестван от Euro NCAP тази година – той е и най-дълго на пазара. Спортният модел получи фейслифт през 2013 г., но той не включи нужните подобрения по отношение на безопасността. Липсата на системи за автономно спиране, за следене на лентата и за автоматично намаляване на скоростта, които са типични за популярните модели на BMW, изобщо не се предлагат – това е и една от основните причини Z4 да заслужи само 3 звезди.
Най-голямото разочарование в тестовата сесия се казва Lancia Ypsilon. По отношение на сигурността иначе симпатичната на вид „италианка” не прави почти нищо, за да спаси легендарната марка Lancia от изчезване.