2024
Анализ на данни от Carly разкрива средните разходи за ремонт на популярни марки и модели. Резултатът не е изненадващ!
Покупна цена, застраховка, данък МПС, зареждане с гориво – повечето разходи за автомобил могат да бъдат планирани лесно… но не и тези за ремонт. Производителят на уреди за автодиагностика Carly разкрива колко средно трябва да плащате в сервиза при различните марки.
За целта са анализирани най-честите проблеми, открити с помощта на уреда Carly за периода от последните десет години. Разходите за отстраняване на проблемите идват от калкулатора за ремонтните разходи на Carly и са осреднени за целите на анализа.
Шофьорите на BMW плащат най-много
Резултатът беше очакван: първите три места са заети от германските премиум марки. Първото място е за BMW: ако карате „баварец“, средно за ремонти трябва да отделяте по 1150 евро! Има обаче разлики в зависимост от конкретния модел, разкрива анализът.
BMW Серия 5 излиза изключително скъпо със средни ремонтни разходи в размер на 1525 евро. Най-честите проблеми при „петицата“, идентифицирани от Carly, са за смяна на филтъра за твърди частици и на ламбда сондите – нито един от тези компоненти не е евтин. За сметка на това Серия 3 излиза двойно по-евтино – 875 евро, разкриват данните на Carly.
Audi заема второ място със средна цена на ремонт 989 евро. Отделни модели обаче се оказват значително по-скъпи. Изненадващо е, че на върха е Audi A1 – с 1235 евро! В TÜV-доклада на AUTO BILD бият на очи екземпляри от модела, произведени до 2015 г., с удължени ангренажни вериги, а при ГТП често дефектни се оказват пружини и амортисьори.
Малко по-евтино, със средни разходи за ремонт от 942 евро, излиза Mercedes. Изключение тук прави CLA със средна цена за ремонт от 1135 евро. C-класата обаче „подбива“ общия резултат със своите 800 евро.
Opel с най-ниски разходи за ремонт
Зад премиум марките на четвърто място се класира VW със 767 евро, следван от Ford (588 евро) и Hyundai (575 евро). Най-евтино според анализа е сервизирането за собствениците на Skoda и Opel. Средните разходи за ремонт при чешката марка са 450 евро, а при Opel – 375 евро – под една трета от разходите на BMW.
Анализът на Carly oбаче не е напълно меродавен, защото в него са включени само 21 популярни модела, а някои марки изобщо не фигурират. Например няма никаква информация дали моделите на Dacia са толкова евтини по отношение на разходите за ремонт, колкото по отношение на покупната цена. Освен това няма обособено разделение между нови и употребявани автомобили или между отделните поколения на даден модел.