Кое е най-доброто комби: Серия 5 срещу Е-клас, V90 и A6

Който кара такава служебна кола, значи работи на хубаво място: сравнение на комбита от висок клас с икономични 4-цилиндрови двигатели


7
дек.
2017

ДНЕС ЩЕ СИ ПОЗВОЛИМ да помечтаем. Разбира се, на автомобилна тема. Ще се абстрахираме от най-предпочитаните в Германия служебни коли – тези на VW, и ще се насочим към по-високия клас модели: Audi A6 Avant, BMW Серия 5 Touring, Mercedes E-клас Т-модел и Volvo V90. Четири комбита от висок клас, които изпълняват всички желания. Тези комбита са оборудвани с дизелов двигател и с автоматична предавателна кутия – но вместо с 6 цилиндъра, моторът разполага само с 4. В случая с BMW това означава 520d със 190 к.с. От Audi изпращат за теста A6 2.0 TDI ultra, а от Volvo – V90 D4 – и двата модела са също със 190 к.с. От Щутгарт пък пристига E 220 d със 194 к.с.
Сигурно вече се питате дали малките мотори са достатъчни за тези големи комбита – да, така е. И преди да сте започнали да тъгувате по фамозните 6-цилиндрови агрегати – дори тези базови мотори вдигат цената много над 100 000 лв. Мечтите май са доста далечни…

4. Volvo V90 D4

Плюсове Изчистен и прегледен кокпит, култивиран и мощен двигател, удобни седалки, добро оборудване.

Минуси Изискващо свикване управление на кокпита, не толкова пъргаво пътно поведение, SCR катализатор все още не се предлага.

ДА, V90 ИЗГЛЕЖДА СТРАХОТНО. И: не, това не е най-важното. Големият „швед“ притежава и голям брой други качества. Например страхотен 2-литров дизелов агрегат, чиито 190 к.с. придвижват комбито с лекота и уверено напред. Да, при мокра настилка предното задвижване се бори за сцепление, но 4-цилиндровият мотор си върши работата чудесно. Прибавяме и страхотната изработка, големите и удобни седалки и комфортното окачване. V90 не обича спортните дисциплини – Volvo се представя много добре при пътуване на дълъг път. Липсва му обаче SCR катализатор. Серията 90 ще го получи по информация на Volvo едва след XC60/90. Остава ни да почакаме…

V90 демонстрира характер – това е чудесно

Вертикален дисплей: събира погледите, но управлението му е сложно.

Много място отзад.

 

3. Audi A6 2.0 TDI Ultra

Плюсове Тих, мощен и икономичен двигател, щедро място, удобни седалки.

Минуси Прекалено стегнато окачване, леко и не толкова информативно управление. Чува се тракане.

НЕ ИЗГЛЕЖДА СТАРО, но всъщност е. A6 е на пазара от 2011 г. и малко изостава от модерните си конкуренти. Моделът от Инголщат вози по-стегнато от BMW и Mercedes, като информира пасажерите си за състоянието на пътната настилка. В управлението също се усеща дърпане (предно задвижване), като освен това е доста чувствително и с неособено добра обратна връзка.
Остатъкът ни е познат и е добре ценен от нас от доста време. Най-вече 2-литровият TDI двигател ни се понрави като приятен спътник. Неговите 190 к.с. се усещат напълно достатъчни, а звукът по време на работата му никога не е висок, като освен това разходът на гориво от 6,1 л/100 км е напълно в реда на нещата за такова комби. Има и достатъчно място за пасажерите и техния багаж, кокпитът е солиден и стилен. Единствено превключвателите на климатика са разположени прекалено ниско. А нашият тестови автомобил тракаше доста. Вероятно причината е във възрастта.

Шестгодишното вече A6 е доста зряло

Вадещият се монитор ни хареса, но не и ниско разположените превключватели на климатика.

Още по темата

Card image cap
Тествахме най-мощната серийна лимузина на Jaguar

30
окт.
2017

Jaguar XJ получи фейслифт, а с него дебютира и топмодификацията XJR575

Card image cap
Кои са най-добрите SUV-ове от среден клас?

16
апр.
2018

Търси се: един за всичко. Някой, който да се справя еднакво добре със свободното време и със семейството. BMW X3 например го може. Но не е единственият

Card image cap
Сравнението на SUV-овете: ще успее ли Opel да поддържа огъня?

12
мар.
2018

Компактен SUV – сега и Opel пуска такъв модел. Тествахме новия

Card image cap
Сравнителен тест на новия i30: Hyundai напълно уверено на върха

23
мар.
2017

Изцяло обновеният компактен автомобил от Корея изглежда много сполучлив. При първото сравнение беше плътно зад дизеловия Opel Astra. Сега го подложихме на истински сравнителен тест. Ще може ли i30 и с бензинов двигател? Естествено. И не само това

Card image cap

В последния брой:

Архив >