2017
ДНЕС ЩЕ СИ ПОЗВОЛИМ да помечтаем. Разбира се, на автомобилна тема. Ще се абстрахираме от най-предпочитаните в Германия служебни коли – тези на VW, и ще се насочим към по-високия клас модели: Audi A6 Avant, BMW Серия 5 Touring, Mercedes E-клас Т-модел и Volvo V90. Четири комбита от висок клас, които изпълняват всички желания. Тези комбита са оборудвани с дизелов двигател и с автоматична предавателна кутия – но вместо с 6 цилиндъра, моторът разполага само с 4. В случая с BMW това означава 520d със 190 к.с. От Audi изпращат за теста A6 2.0 TDI ultra, а от Volvo – V90 D4 – и двата модела са също със 190 к.с. От Щутгарт пък пристига E 220 d със 194 к.с.
Сигурно вече се питате дали малките мотори са достатъчни за тези големи комбита – да, така е. И преди да сте започнали да тъгувате по фамозните 6-цилиндрови агрегати – дори тези базови мотори вдигат цената много над 100 000 лв. Мечтите май са доста далечни…
4. Volvo V90 D4
Плюсове Изчистен и прегледен кокпит, култивиран и мощен двигател, удобни седалки, добро оборудване.
Минуси Изискващо свикване управление на кокпита, не толкова пъргаво пътно поведение, SCR катализатор все още не се предлага.
ДА, V90 ИЗГЛЕЖДА СТРАХОТНО. И: не, това не е най-важното. Големият „швед“ притежава и голям брой други качества. Например страхотен 2-литров дизелов агрегат, чиито 190 к.с. придвижват комбито с лекота и уверено напред. Да, при мокра настилка предното задвижване се бори за сцепление, но 4-цилиндровият мотор си върши работата чудесно. Прибавяме и страхотната изработка, големите и удобни седалки и комфортното окачване. V90 не обича спортните дисциплини – Volvo се представя много добре при пътуване на дълъг път. Липсва му обаче SCR катализатор. Серията 90 ще го получи по информация на Volvo едва след XC60/90. Остава ни да почакаме…
V90 демонстрира характер – това е чудесно
3. Audi A6 2.0 TDI Ultra
Плюсове Тих, мощен и икономичен двигател, щедро място, удобни седалки.
Минуси Прекалено стегнато окачване, леко и не толкова информативно управление. Чува се тракане.
НЕ ИЗГЛЕЖДА СТАРО, но всъщност е. A6 е на пазара от 2011 г. и малко изостава от модерните си конкуренти. Моделът от Инголщат вози по-стегнато от BMW и Mercedes, като информира пасажерите си за състоянието на пътната настилка. В управлението също се усеща дърпане (предно задвижване), като освен това е доста чувствително и с неособено добра обратна връзка.
Остатъкът ни е познат и е добре ценен от нас от доста време. Най-вече 2-литровият TDI двигател ни се понрави като приятен спътник. Неговите 190 к.с. се усещат напълно достатъчни, а звукът по време на работата му никога не е висок, като освен това разходът на гориво от 6,1 л/100 км е напълно в реда на нещата за такова комби. Има и достатъчно място за пасажерите и техния багаж, кокпитът е солиден и стилен. Единствено превключвателите на климатика са разположени прекалено ниско. А нашият тестови автомобил тракаше доста. Вероятно причината е във възрастта.
Шестгодишното вече A6 е доста зряло