Кое е най-доброто комби: Серия 5 срещу Е-клас, V90 и A6

Който кара такава служебна кола, значи работи на хубаво място: сравнение на комбита от висок клас с икономични 4-цилиндрови двигатели


7
дек.
2017

ДНЕС ЩЕ СИ ПОЗВОЛИМ да помечтаем. Разбира се, на автомобилна тема. Ще се абстрахираме от най-предпочитаните в Германия служебни коли – тези на VW, и ще се насочим към по-високия клас модели: Audi A6 Avant, BMW Серия 5 Touring, Mercedes E-клас Т-модел и Volvo V90. Четири комбита от висок клас, които изпълняват всички желания. Тези комбита са оборудвани с дизелов двигател и с автоматична предавателна кутия – но вместо с 6 цилиндъра, моторът разполага само с 4. В случая с BMW това означава 520d със 190 к.с. От Audi изпращат за теста A6 2.0 TDI ultra, а от Volvo – V90 D4 – и двата модела са също със 190 к.с. От Щутгарт пък пристига E 220 d със 194 к.с.
Сигурно вече се питате дали малките мотори са достатъчни за тези големи комбита – да, така е. И преди да сте започнали да тъгувате по фамозните 6-цилиндрови агрегати – дори тези базови мотори вдигат цената много над 100 000 лв. Мечтите май са доста далечни…

4. Volvo V90 D4

Плюсове Изчистен и прегледен кокпит, култивиран и мощен двигател, удобни седалки, добро оборудване.

Минуси Изискващо свикване управление на кокпита, не толкова пъргаво пътно поведение, SCR катализатор все още не се предлага.

ДА, V90 ИЗГЛЕЖДА СТРАХОТНО. И: не, това не е най-важното. Големият „швед“ притежава и голям брой други качества. Например страхотен 2-литров дизелов агрегат, чиито 190 к.с. придвижват комбито с лекота и уверено напред. Да, при мокра настилка предното задвижване се бори за сцепление, но 4-цилиндровият мотор си върши работата чудесно. Прибавяме и страхотната изработка, големите и удобни седалки и комфортното окачване. V90 не обича спортните дисциплини – Volvo се представя много добре при пътуване на дълъг път. Липсва му обаче SCR катализатор. Серията 90 ще го получи по информация на Volvo едва след XC60/90. Остава ни да почакаме…

V90 демонстрира характер – това е чудесно

Вертикален дисплей: събира погледите, но управлението му е сложно.

Много място отзад.

 

3. Audi A6 2.0 TDI Ultra

Плюсове Тих, мощен и икономичен двигател, щедро място, удобни седалки.

Минуси Прекалено стегнато окачване, леко и не толкова информативно управление. Чува се тракане.

НЕ ИЗГЛЕЖДА СТАРО, но всъщност е. A6 е на пазара от 2011 г. и малко изостава от модерните си конкуренти. Моделът от Инголщат вози по-стегнато от BMW и Mercedes, като информира пасажерите си за състоянието на пътната настилка. В управлението също се усеща дърпане (предно задвижване), като освен това е доста чувствително и с неособено добра обратна връзка.
Остатъкът ни е познат и е добре ценен от нас от доста време. Най-вече 2-литровият TDI двигател ни се понрави като приятен спътник. Неговите 190 к.с. се усещат напълно достатъчни, а звукът по време на работата му никога не е висок, като освен това разходът на гориво от 6,1 л/100 км е напълно в реда на нещата за такова комби. Има и достатъчно място за пасажерите и техния багаж, кокпитът е солиден и стилен. Единствено превключвателите на климатика са разположени прекалено ниско. А нашият тестови автомобил тракаше доста. Вероятно причината е във възрастта.

Шестгодишното вече A6 е доста зряло

Вадещият се монитор ни хареса, но не и ниско разположените превключватели на климатика.

Още по темата

Card image cap
Teствахме първия модел с променлива степен на сгъстяване!

17
ное.
2017

Новото Infiniti QX50 ще бъде първият сериен автомобил с двигател с променлива степен на сгъстяване. AUTO BILD успя да изпробва прототип на модела

Card image cap
Първият електромобил на Jaguar: Бушонът на Tesla направо ще гръмне

13
апр.
2017

От автосалона в Женева директно по улиците на Лондон – AUTO BILD тества ексклузивно I-Pace

Card image cap

В последния брой:

Архив >