2024
Много хора биха искали колите им да са бързи, колкото пистовите болиди от Формула 1, и в същото време удобни като лимузините. В историята на автомобилостроенето са правени много опити за създаването на подобна компилация, но резултатът почти винаги е бил пълен кошмар. В началото на 90-те години обаче това не успява да разколебае Mercedes в желанието му да експериментира в същата насока. Когато създават рекламната кампания за изцяло новата S-класа W140, която по същото време дебютира на пазара, маркетинговите стратези на фирмата решават да слеят в едно цяло новия престижен модел с пистов прототип Sauber C9 от група С, оборудван с двигател на Mercedes. Сполучливият фотомонтаж е масово тиражиран през 1991 година, както във фирмените брошури, така и в многобройни рекламни публикации в пресата. В онези години, разбира се, никой в Mercedes няма сериозни намерения да реализира на практика подобна визия. Нейната единствена цел е да провокира въображението на клиентите и да създаде усещането, че новата S-класа не е просто консервативна лимузина, а модерен автомобил със забележителни динамични показатели и силно изразен спортен дух.

С течение на времето обаче, колкото и невероятно да звучи, все пак е взето решение тази кола да бъде направена. Не е известно дали фабриката е изцяло отговорна или това по-скоро е идея на някой от дилърите, но по-важното е, че резултатът е налице.
За този автомобил няма почти никаква информация. Това, което може да се каже на първо четене, е, че поне по отношение на пропорциите, той се различава значително от рекламния фотомонтаж, но това е изненада. В конкретния случай двигателят очевидно е поставен отпред и по тази причина предният капак вече не е толкова къс. Всъщност допирните точки със Sauber се ограничават единствено в оформлението на предната и задната част. Всичко останало е просто един стандартен W126 S-клас (предшественикът на W140), който отпред и отзад наподобява състезателна кола.

Въпреки приликата с пистовия болид, характерните елементи най-вероятно не са взети от него, тъй като не биха паснали като размер (W126 е широк 1820 мм, а Sauber C9 – 2 метра). Единствените компоненти, които почти сигурно идват от C9, са джантите, задният спойлер, който на снимките е видимо по-широк от купето на W126, може би задните светлини, и евентуално предните лещи. При поглед отстрани прави впечатление още една интересна особеност – увеличеното разстояние между задните колела и вратите, което показва, че задният мост е изнесен, а задвижващият вал е удължен. Пропорциите като цяло са доста странни, но това не променя факта, че колата със сигурност е направила впечатление на всеки, който я е видял, влизайки в шоурум на Mercedes. Не е известно кога и за колко време е била показвана пред публика, но от доста време насам следите й се губят, и не е изключено да е била бракувана. Но това е непотвърдена информация. Във всеки случай, след известно време на пазара е пуснат умален модел в мащаб 1:46, който обаче е моделиран по оригиналната версия в рекламния фотомонтаж от 1991 г.
