AUTO BILD България / Когато комбинираш Suzuki Hayabusa със Swift!

Когато комбинираш Suzuki Hayabusa със Swift!

Имплантирането на задвижване от супербайк в малък автомобил е една от най-смелите технически комбинации от откриването на мотоциклета до днес. Ние покарахме странното МПС


5
юни
2017

ДВИЖИМ СЕ СЪС 140 КМ/Ч И СМЕЛО АТАКУВАМЕ ДЪЛГИЯ ЛЯВ. Бързо навеждаме тялото в посоката на завоя и „пускаме“ коляното. Кррррррррр … протекторът на крака леко докосва бордюра. И да искаме, повече не можем да се наклоним – застанали сме в центъра между центробежната сила и противодействащата й . На изхода на завоя изправяме волана и мощно натискаме газта. Зав …
Моля?! Мотористите се накланят към завоите. Какъв волан, какъв педал на газта? ! Те имат място само в автомобила! Как така говорим за две и четири колела в едно изречение?

Отворен за снимки: обиколка без врата – само така шофьорът може да подава коляно

Всъщност това е възможно, когато става дума за Suzuki Swift Sport – най-шантавото превозно средство, което японската компания някога е създавала. Всички познаваме Swift като типичен малък автомобил. Във версията Sport със 136 к.с. той се превръща в ,,джобна ракета“. Hayabusa пък е най-мощният  мотоциклет в гамата на марката. Той е рекордьор по отношение на максималната скорост – този снаряд със 197 к.с. вдига 300 км/ч за времето, за което Vespa пали! Ето така Suzuki комбинира удоволствие от шофирането на два свята – на две и на четири колела. Хората от маркетинговия отдел на Suzuki се смеят на глас, когато научават за тази идея. Ники Шеле обаче я намира за много интересна. Някогашният рали пилот се занимава с подготовката на Swift-oвe за състезания. Мъжът монтира стрътбарове и поставя по-мощни мотори под капаците на малките „японки“. С което се превръща в идеалния автор на странния проект. Оттам нататък историята е проста: oт Suzuki·кaзвaт „Прави го“, Шеле приема, а ние от АUТО BILD излизаме с машината на пистата.

Рали – гени: кокпитът сякаш е направен за професионален дрифтър.

На малка частно трасе в Падерборн, Германия, жълтият „спринтьор ни очаква. Сметката „автомобил + мотоциклет“ обаче не се оказва толкова проста – и Шеле бързо разбира това. Към 4-цилиндровия агрегат от Hayabusa мъжът добавя голям турбокомпресор, демонтира компонентите на предното задвижване, намалява теглото с „изхвърляне “ на излишни части от интериора и повишава сигурността посредством ролбар. Резултатът: 330 к.с. и тегло около 900 кг, задно задвижване, централно разположен двигател и разгръщане на мощността ката при типичен мотор за състезания – чак след 7000 об/мин!

Бутонът за низходящо превключване

На този фон Porsche 911 изглежда като миш-маш от мотовилки и бутала. Мотоциклетният агрегат бодро достига 12 000 завъртания на коляновия вал. Но нека първо „вкараме“ предавката. Тя се активира от бугон на волана. По желание на шофьора ускорението се превръща или в акустична оргия, или в тихо „жужене“ (при „отнемане“ на газта).

Най-накрая стартираме. С рев японската хибридна „бегачка“ атакува първата права. Моторът бодро се развърта – при високи обороти под „натиска “ на турбото той се чувства ката у дома си. Много
преди първия завой оптималната работна температура е достигната. Моята температура обаче май е прекалено висока: в купето термометърът отчита 70 градуса, а жегата се чувства още повече, когато трябва да натискам спирачката – тъй като тук няма усилвател на спирачното усилие, а смяната на предавките изисква едновременната работа на левия крак и на десния показалец. А късите предавателни числа изискват светкавични смени. Разбира се, така „разчетената“ скоростна кугия има и недостатъци – максималната скорост е само 190 км/ч. Това обаче няма значение – вътре в ,,джунглата“ от предпазни тръби те се чувстват като 300. Следващият завой идва но аз предпочитам да остана вътре. Подаването нa коляното беше нужно само за снимките.

Наклоняване: коляното е нacoчeнo към асфалта. Когато супербайк е „имплантиран“ в колата, водачът трябва да е много луд!

 

Още по темата

Card image cap
Сцената на класическите Volkswagen-и: боксер в сърцето

20
февр.
2018

Българските почитатели на класически модели VW крият истински съкровища в гаражите си. AUTO BILD България ще ви запознае с някои от тях

Card image cap
Koenigsegg счупи рекорда от 0-400-0 км/ч!

6
окт.
2017

Koenigsegg Agera RS счупи още топлия рекорд от 0-400-0 км/ч на Bugatti Chiron - с цели пет секунди!

Card image cap
Клубът на супербързите: Aston Martin One-77

23
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Ferrari FXX-K

17
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap

В последния брой:

Архив >