Когато автопилотът на Tesla не вземе завоя (ВИДЕО)


8
юли
2021

Отново куриозен случай с автопилота на Тесла, този път от Китай: с ниска скорост Моdel 3 излиза от пътя при завой и се удря дърво. Без никаква видима причина или препятствие! 23-секундното видео с инцидента е качено в Twitter-акаунта Weibo в началото на юли 2021 г., така че е съвсем актуално. Трябва да отбележим, че Теslа съветва водачът „активно да наблюдава“ работата на автопилота при движение по обществени пътища. Следователно шофьорът трябва да се намеси в случай на опасност. А в случката от видеото не го прави.

Шофьорът реагира прекалено късно

Електромобилът се движи с около 30 км/ч по еднолентов път. Отстрани на него има огради, храсти и малки дървета. Случващото се бива заснето от предната пасажерска седалка. Синият символ на волана на големия централен екран показва, че автопилотът е активен и че автомобилът се движи автономно. Както обикновено, разпознатите маркировки на лентата и позицията на Model 3 могат да се видят на централния дисплей. Синият символ с волана върху монитора указва, че автопилотът е активен – т.е. че автомобилът се движи автономно. Отдолу се вижда изображение на пътната маркировка и позицията на Model 3 в лентата за движение.

Ръцете на водача са пуснати спокойно в скута му. Той не трепва, когато автомобилът се разминава доста близо с мотоциклетистите в насрещното движение, докато се движи на прав участък. След това идва остър десен завой. На монитора се вижда, че автомобилът отива твърде много наляво – и в следващия момент излита от пътя, започва да пищи и се удря в дърво. Водачът се опитва да сграбчи волана, но вече е твърде късно. Въздушните възглавници не се отварят, а шофьорът и пътникът отпред се разминават само с леки контузии. Снимка на катастрофалния автоомобил показва, че автомобил явно е ударил дървото в средата – бронята е измачкана във форма на полукръг.

Явно автопилотът не се справя с по-остри завои

Потребител в Twitter, който очевидно е наясно с темата, разкрива защо вероятно електромобилът е излязъл от пътя. Според него при около 50% от случаите в тестовете на остри завои автопилотът не спира достатъчно силно, за да може да завие в собствената си лента – и дори публикува видеоклипове в подкрепа на твърдението си. Но дори автопилотът да се е провалил при инцидента в Китай, виновен си остава шофьорът – защото в критичния момент той се оказва просто пасивен наблюдател.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин