Класическо Mini с 3,2-литров V6 и 507 конски сили


19
авг.
2020

Първото Mini е един от най-емблематичните класически автомобили в света. С дължина едва три метра и 10- или 12-цолови колела то създава усещане при шофиране като картинг – а мощността от максимум 70 конски сили за Cooper S е гаранция за усмивката на водача. Американската тунинг компания Gildred Racing обаче доказва, че „мъникът“ може да издържа и на значително по-висока мощност.

430 к.с. повече от серийния вариант

Gildred Racing (със седалище в Калифорния) не е първата тунинг компания, която се заема с доработката на първото Mini. Британците от David Brown или Swindon Powertrain постигнаха сериозен напредък по отношение електрификацията на модела. В Gildred Racing са обърнали внимание на нещо друго: американците са разкарали оригиналния 4-цилиндров мотор с 55 к.с. на Mini Cooper от 1974 и са поставили на негово място 3,2-литров V6 от Acura CL Type S, стандартно с 264 „коня“.

3,2-литров V6 вместо 1-литров 4-цилиндров мотор: американците поставят на първото Mini двигател от Acura

Явно обаче това не е било достатъчно за Gildred: за Super Cooper Type S „конете“ са вдигнати до 507. 6-степенната скоростна кутия трябва да се справя с предаването на максимален въртящ момент 519 Нм. За сравнение – при стандартния Mini Cooper „нютонметрите“ са били едва 72. А за да бъде олекотена машината като цяло, задната седалка е демонтирана. Благодарение на всички тези модификации Mini-то ускорява от 0 до 100 км/ч за под 4 секунди. Може би се досещате, че и спирачките зад 13-цоловите колела не са серийни. Освен това тунинг специалистите за поставили климатик, LED-светлини, 9,7-инчов iPad в ролята на инфотейнмънт система и седалки Recaro с подгряване и обдухване. Цената на целия пакет подобрения е главозамайваща – 150 000 щатски долара!

ВИЖТЕ КАК СЕ ДВИЖАТ ЦЕНИТЕ НА КЛАСИЧЕСКИТЕ MINI-TA

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >