2018
Бурният скок на цените за суперспортните автомобили от последните няколко години вече е отживелица, пазарът за подобни екзотики се свива. Вече няма място за „балони“ като при първия бум на суперавтомобилите от началото на 90-те години: „Вместо изведнъж сега въздухът от балона излиза тихо и бавно“, казва Мариус Бруне от Classic Data в германския град Бохум. Между 2014 и 2016 за модели като Ferrari F40 експертът е трябвало да прави корекции на цените понякога и всеки месец – толкова бързо е било поскъпването. Вече ситуацията се е поуспокоила. Въпреки това кандидат-купувачите трябва да имат дебели банкови сметки – тъй като цените се движат в средния до високия диапазон на 6-цифрените суми в евро.
За спекулантите шансовете за печалба не са големи – тъй като вместо вдигане е по-вероятно да има свиване на цените за повечето екзотики. Шансове за повишаване има при много малко модели. За пример Бруне дава Jaguar XJ220, който около 30-ия си рожден ден става все по-търсен от колекционерите. При добрите екземпляри се наблюдава ръст до 40 процента. Въпреки това с цената си от 480 000 лева „суперкотката“, развиваща максимална скорост 342 км/ч, е сравнително изгодна с оглед на ексклузивния характер и на динамичните си постижения. При BMW M1 40-ата годишнина също би могла да повлияе върху ръста на цените противно на общия тренд на пазара. Според Бруне има голям шанс добрите екземпляри да бъдат търгувани за суми от порядъка на 1 млн. лева.