Класики с проблемен имидж: Mercedes 300 SE

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


24
юли
2017

Когато през 1961 г. се появява 300 SE, това е върхът при моделите на Mercedes. По-скоро в техническо отношение, тъй като инженерите на Mercedes слагат всички модерни и скъпи екстри в най-голямата „перка“: въздушно окачване, 4-степпена автоматична предавателна кутия, 6-цилиндровия двигател „Аденауер“ с алуминиева цилиндрова глава и система за впръскване, както и с четири дискови спирачки. Всичко това превръща 300 SE във високотехнологична лимузина.

 

От 1962 (спиране на „Аденауер“) до 1964 г. (представяне на 600) 300 SE е звездата сред лимузините със звезда на капака. Моделът с крилати врати 300 SL използва същия двигател, но допълнен с екстри като директно впръскване.

Освен серийната автоматична трансмисия Mercedes предлага от март 1963 предлага и механична 4-степенна скоростна кутия – само при изрично желание на клиента и опционално с превключване от волана или в средата на купето. С механичната трансмисия моделът развива максимална скорост от 195 км/ч и се окичва с титлата най-бърза лимузина – особено престижна по онова време.

Като характеристика за господстващото си положение SE носи големи количества хром по цялата каросерия – типично за един топмодел

Само при късата база на 300 SE обозначението на модела превръща C-то на задните колони в E. През март 1963 г. Mercedes пуска и дългата база на 300 SE с увеличено с десет сантиметра междуосие, произведена само 1546 пъти. От късата база на 300 SE са произведени 5202 екземпляра.

Тапицерията в пътническата клетка е от специално каре, предните колони са покрити с тъмно дърво, парното работи и за пасажерите отзад, между предните седалки има сгъващ се подлакътник. Воланът в цвят слонова кост се доплаща, а автоматичната трансмисия е серийна.

Още една фина разлика: в 300 SE скоростомерът е разграфен до 220-км/ч, вместо до 180 или до 200 като при по-слабите модели 220

Предимствата на финия комфорт на возене благодарение на въздушното окачване или на енергичните динамични характеристики на 3,0-литровия мотор струват скъпо. Колко сложна е техниката на 300 SE личи и от списъка за поддръжка, включващ 280 точки.

От общо 6800 произведени автомобила само малцина са оцелели и до днес. Цените им са се повишили доста: офертите стартират от 30 000 лв. за коли, по които имам доста за ремонтиране, минават през 80 000 за екземпляри в движение и стигат до 160 000 лв. за автомобили с дълго междуосие и отлично състояние.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >