Класики с проблемен имидж: Matra Bagheera

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


8
юли
2017

Bagheera получава в Германия прозвището „френска дива“ и до 1980 г. е продадена 47 796 пъти в цял свят

Bagheera изглежда добре, посреща пасажерите си с плюшени тапицерии и ако не ви харесват добрите динамични характеристики на пластмасовия клин (185 км/ч, 0-100 км/ч за 12 секунди) или свежия бриз от вятъра (дори и при затворени врати и прозорци), няма как да не се впечатлите от странния дизайн на интериора.

До 1980 г. Bagheera е част от моделната гама на Matra, след това я наследява Murena. Моделът е свидетел на гибелта на Talbot-Matra. Междувременно марката Simca е продадена от Chrysler на Peugeot, прекръстена на Talbot и ликвидирана през 1986 г.

Двигателите на Simca рядко създават проблеми, но при ремонт е за предпочитане ръцете на механиците да са тънки. 1,4-литровият 4-цилиндров двигател от Simca 1308 мобилизира 90 к.с. в Bagheera II.

Превъзходен кокпит от бъдещето при Bagheera II с оранжеви цифри на уредите.

Седалките не са вентилирани: тапицериите осигуряват бързо тропическа атмосфера в Bagheera при дъжд. Без конкуренция – спортен автомобил с три места отпред

Доста космически: задният капак е от стъкло.

Често поръчваният сгъваем покрив тече, когато го отваряте. Иначе уплътненията на каросерията винаги са били проблемни.

Matra Bagheera обединява четири свята: здрава пластмасова обвивка, надеждна техника от Simca, некачествена ламарина и разхвърляния интериор. Средно разположеният двигател на Bagheera е труднодостъпен.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >