Класики с проблемен имидж: Lancia Delta Integrale

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


23
юли
2017

Един капризен шесткратен рали-шампион: Lancia Delta Integrale. Моделът е капризен обаче само в грешните ръце. Притежаващият спортен талант с турбо, два разпределителни вала и четири клапана на цилиндър изисква опитна ръка и наказва всеки безогледен манталитет на даване на пълна газ с преждевременен край.

Когато турбото даде тяга, Delta се изстрелва вихрено напред. Всеки нютонметър се превръща в движение напред. При това Integrale поддържа с лекота курса и се превръща в майстор на завоите. Но не се притеснявайте – ако водачът държи здрава волана с кожена тапицерия, няма да имате проблеми.

Инженерите на Lancia са направили настройката на окачването на своя модел с много страст. Integrale спира толкова остро, колкото и се управлява. Автомобилът вози твърдо, но не и прекалено, без да губи качествата си за всекидневието.

Ако днес карате Integrale предимно по планински пътища със завои, спазвате сервизните интервали и не давате прекалено много и твърде често пълна газ, ще се наслаждавате дълго на удоволствието от шофирането. Стига също така да не забравяте след всяка „езда“ да оставите двигателят да работи известно време на празен ход, за да се охлади турбината до оптимална температура.

Martini 6 е името на този специален модел по повод на световната титла от 1992 г. Произведение са само 310 екземпляра. Към момента редките специални модели струват по около 60 000 лв., тенденцията е покачваща се. Иначе поддръжката на Integrale не е скъпа, а ако давате много газ, разходът няма да падне под 20 л/100 км.

Скачащо слонче като емблема на отбор от моторния спорт – Lancia го използва през 50-те години. Буквите HF обозначават спортните модели на Lancia: те произтичат от елитния фенклуб на Lancia „Club Hi.Fi.“

Специално за малката серия Martini 6 е създаден тюркоазения интериор с червени предпазни колани. Резервните части не се намират лесно – затова поддържаните екземпляри са доста търсени и скъпи.

Пълен контрол: в Delta Integrale няма да усетите липса на уреди и контролни светлини. Електрическата система на Delta е типично италианска – проблемна

16V 4-цилиндровият мотор се побира напречно под капака. Integrale Evo 16V е с мощност 210 к.с. и катапултира тежащата само 1300 кг Delta за 5,7 секунди до темпо 100 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >