Амбициозна техническа концепция със завладяващо красиви форми – при , някогашната „кралица“ на пътя нещата се получават и нищо не върви като хората. Едновременно. Накрая никой не иска да го купува. Citroën поръчва производството на последните сто екземпляра SM на производителя на състезателни автомобили Ligier, а като нов собственик Peugeot буквално изхвърля последните 60 каросерии на SM. Дошъл е краят. А началото е толкова обещаващо.. Днес е ясно, че перфектен е единствено планът за SM, докато изпълнението се оказва пълно с недостатъци. Фабриката-мечта Maserati, чийто мажоритарен дял акции поема Citroën в края на 60-те години, ще разработи двигателя, а превъзходната хидропневматика и революционната форма ще дойдат от Франция. Плановете изглеждат грандиозни.
Във време, когато VW „костенурка“ и Opel Kadett са в разцвета си, SM е впечатляващ модел с иновативна техника – да си припомним завиващите фарове зад широката стъклена предница или чувствителното, зависещо от скоростта сервоуправление. Комфортът и поддържането на правия курс са определени като превъзходни, а максималната скорост от 220 км/ч превръща SM в най-бързия автомобил с предно предаване на света. Формата е спираща дъха, а хидропневматиката на окачването – изключителна. 6-цилиндровият мотор на Maserati обаче се проваля. Двигателят с лека конструкция работи шумно и ако не бива привеждан бавно към оптимална температура, се поврежда сериозно още преди пробег от 50 000 км.

Citroën SM поляризира силно. С уникалната си каросерия с 2+2-места, двигател на Maserati и хидропневматично окачване луксозният модел на Citroën блести за кратко, но звездата му бързо угасва

Въпреки, че SM е в ценовия и мощностен клас на Coupé-тата на Porsche и Mercedes, той остава предпочитан единствено за ценителите на творбите на изкуството

С дължината си от почти 4,90 метра SM е със страхотна аеродинамика (коефициент cW 0,32) – редом с най-добрите в света.

Овалният волан и клубните кресла са серийни – луксозният лаунджа характер на SM говори за високия ценови клас