Класики с проблемен имидж: Alfa Romeo Montreal

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


14
юли
2017

Alfa Romeo Montreal трябва да се вкарва на заден ход в гаража и да получи по-интелигентна трансмисия: когато отворите вратата на гаража, Montreal гледа толкова сладострастно през полузатворените си клепачи, сякаш е Бриджит Бардо…

С натискане капаците на фаровете се спускат – защо никой друг производител не е възродил тази идея?

Когато през 1967 по време на световното изложение в Канада Montreal прави впечатление като студия, Alfa Romeo е в подем, произвежда страхотни и въодушевяващи модели с космическа техника и състезателни автомобили, които от раз печелят Льо Ман.

Петер Хагемайер, шеф на Alfa Classic Center в Дортмунд, казва: „Alfa Romeo Montreal е като желана дива – красива и не евтина“. От цените на някои ремонти направо ще ви се завие свят. Например: смяната на спирачни накладки и дискове на четирите колела струва 4000 лв.

Чаровният V8 и елегантната форма са сред силните страни на Montreal – също както и предлаганото място и увереното усещане при управление. Цялата каросерия обаче е податлива на корозия. Добрата новина: има добро предлагане на резервни части.

Дървеният волан е разположен доста ниско, за да може да бъде обхванат наистина удобно в горната си третина. Краката ви са силно под ъгъл, но това е без значение, щом потеглите с Montreal – V8-агрегатът работи меко и напевно.

Montreal е израз на филигранно и същевременно функционално и естетическо оформление на елементите. Уредите са разположени малко хаотично и непрегледно.

Седалките, обикновено с тапицерия от плат, са големи и удобни. Дългият 4,20 метра автомобил с 2+2 места обаче се отличава с изключително добрия си комфорт на возене, позволяващ спокойно пътуване на дълъг път по магистралата.

Оформлението на двигателния отсек е непознато по онова време. Затова разполагащият с малък обем 8-цилиндров мотор със състезателни гени е изцяло на показ. Дори и при сдържан стил на шофиране разходът на гориво няма да падне под 16 литра на 100 км, а при динамично каране спокойно стигате и до 20.

Да видиш Montreal отзад е почти толкова впечатляващо, колкото и да се заслушаш във звука, излизащ от ауспуха. Прави са тръбите само на предсерийния модел – впоследствие те са извити

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >