Класики за всички случаи

Какво е йънгтаймер? За почитателите на четириколесните превозни средства: автомобил на възраст между 10 и 30 години, който се търси. Това е достатъчно. А ето и нашатаподборка – актуалния ни списък с „хитове“ в пет класа

2308
2016

STYLE & SMILE

Добрият дизайн винаги е актуален – старата мъдрост се доказва от тези йънгтаймери. Пет модела, които ще ви радват

1. BMW Z1 ДНИ НА ОТВОРЕНИТЕ ВРАТИ – ПО БАВАРСКИ

ТО ВПЕЧАТЛЯВА С простия си дизайн, не е масов автомобил и е по-открито от всеки друг роудстър от 80-те години (включително Morgan). И тъй като освен това Z1 е създадено от BMW, би трябвало отдавна да е сред най-търсените класики в Германия, но сякаш все още никой не го забелязва. Което всъщност е странно, тъй като това BMW притежава всичко, което може да донесе радост на почитателите на роудстърите: изместен към средата зад предната ос двигател, великолепен шестцилиндров мотор (от 325i), каросерия с олекотена конструкция от термопластичен материал и стъклопласт, монтирана върху поцинкована стоманена рама. И преди всичко: потъващи врати. Когато са долу, състояние, в което е позволено да шофирате автомобила, горната част на тялото ви е напълно навън. Което гарантира екстремно Open-Air изживяване. Z1 е компактен, дълъг е само 3,9 метра и е широк по-малко от 1,7 метра. Освен това впечатлява със страхотното си окачване – задната ос е от Е36. Но не е особено лек с теглото си от 1250 килограма. Ако 170 к.с. ви се струват малко, може да предоставите решението на проблема на Alpina: 2,7 вместо 2,5 литра работен обем и 200 к.с.

Шоуто: потъващи врати, което е позволено и по време на шофиране, за максимална радост от чистия въздух

Шоуто: потъващи врати, което е позволено и по време на шофиране, за максимална радост от чистия въздух

+  Голям шоуефект благодарение на потъващите врати. Много добро поведение на пътя, компактен формат, не ръждясва.

–  Бързо повишаващи се цени, рядко (само 6000 екземпляра), скъпи части по каросерията.

Извод

Тези баварски екзотики все още са относително достъпни. И много по-ефектни от по-късните Z3.

2. Alfa SZ  (1989-1992)

+  Невероятен дизайн, типичен за Carrozzeria Zagato. И с пълно право е наричан il mostro. Други приятни факти: задно задвижване, V6 на Alfa Romeo, 210 к.с.

–  Капризно, качеството е било на втори план, рядко (1000 екземпляра), ще става все по-скъпо.

Извод

Alfa за неделните разходки, колекционерска рядкост. Великолепно странна от 140 000 лева.

3. Audi TT (1998-2008)

+  Смел, индивидуален дизайн в компактен вид. Според някои първото ТТ дори наподобявало школата на Bauhaus.

–  Поддържаните екземпляри с малък пробег са рядкост, кабриолетите не са толкова стилни.

Извод

По-добре без V6, за предпочитане е турбобензиновият четирицилиндров мотор с 224 к.с. Хубави купета може да се намерят от 16 000 лева.

4. Fiat Coupé (1994-2000)

+  Ранният дизайн на Крис Бенгъл навремето остана неразбран, но сега нещата се промениха. Техника на Fiat Tipo. Доста пъргав.

–  Обичайните проблеми за Fiat, трудности с резервните части, често не са поддържани добре.

Извод

Най-интересният Fiat от 90-те години. Има потенциала да се превърне в класик, цени от само 12 000 лева.

5. Opel Calibra (1989-1997)

+  Звездният час на дизайна, феновете на Opel още му се възхищават. Ясен, без украшения, спокоен.

–  Често е окепазен от тунинг, за съжаление не е надежден, Turbo моделите се повреждат бързо.

Извод

По-красивата Manta, визуално изпреварила времето си. Чудесно поддържани Calibra може да се намерят от 12 000 лева.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин