Класики за всички случаи

Какво е йънгтаймер? За почитателите на четириколесните превозни средства: автомобил на възраст между 10 и 30 години, който се търси. Това е достатъчно. А ето и нашатаподборка – актуалния ни списък с „хитове“ в пет класа

2308
2016

 Въздух и добро настроение

Когато радостта от шофирането се комбинира с удоволствието от чистия въздух: на пазара на йънгтаймери има много кабриолети.
И някои са доста изгодни!

1. Mercedes SLK R 170 МАЛЪК И ЧИСТ

ПОСТЕПЕННО ВЕЧЕ стана ясно нещо, което някои са знаели винаги: такъв двуместен автомобил като първия SLK скоро няма да има. Поне не и производство на Mercedes. 4-метрова бегачка, открита, относително лека, пъргава – и със звезда от Щутгарт. Дизайнът е освежаващо чист и без украшения, дори и в интериора – без излишни извивки, нищо не се набива на очи. SLK от моделното семейство R 170 можеше да се превърне в Benz „пагода“ на 90-те години, макар и с твърд сгъваем покрив, а не „пагода“ – което при SLK е практическо предимство, но не и най-важното. Днес е важен компактният формат в този стадий на йънгтаймер, важен е самият автомобил, незасегнат от асистиращи системи и Infotainment оргии. Първата версия на SLK е по-къса от актуалната с 13 сантиметра, по-тясна е с 6 сантиметра и е по-лека с около 200 кг. И точно така се управлява. Произведени са около 311 000 броя, с 4 или 6 цилиндъра, с мощност между 136 и 354 к.с., така че изборът е голям. Екземплярите с малък пробег са малко, а цените им се покачват. Струва си да изберете автомобил, произведен след 2000 година, когато R 170 бе подложен на фейслифт. За приятните изживявания при шофиране са достатъчни SLK 230 (197 к.с.) или дори SLK 200 (167 к.с.).

+ Компактен, спортен, надежден и с наложила се техника. И достатъчно мощен. Антитезата на днешния SLK.

– Малък багажник: който шофира с отворен покрив, трябва добре да обмисли какво ще вземе със себе си.

Извод

Търсете поддържан SLK 230 с малък пробег и купувайте сега: по-евтини няма да станат.

2. BMW 325i Cabrio E30 (1985–1993)

+ Този мелодичен, нежен като коприна 6-цилиндров двигател с по два клапана на цилиндър. Мощен, динамичен, с четири места и напълно открит.

–  Неособено стабилна на усукване каросерия, вече не е и толкова изгоден (около 30 000 лв.).

Извод

Старата школа на BMW, визуално сдържан и с типичното за марката усещане при шофиране.

3. Peugeot 306 Cabrio  (1994–2003)

+  Красив дизайн на Pininfarina, четири места, напълно открит, пъргав и икономичен, добри екземпляри от 10 000 лева.

–  Нито е най-надеждният, нито е най-здравият кабриолет, каросерията се усуква.

Извод

Последният кабриолет от ерата на Pininfarina вече се е отправил по пътя към класиците.

4. Maserati Biturbo Spyder (1984–1992)

+ Вълк в овча кожа, но е истинско Maserati, с две места и мощност до 250 к.с. А и този як звук на Maserati.

–  Само за смелчаци: проблеми с качеството, сложна техника.

Извод

Италиански автомобилен аристократ за по-малко от 40 000 лева. С чистокръвни гени на Maserati.

5. Alfa Spider  (1994–2005)

+  С клиновиден силует и предно задвижване. Приятна управляемост, по избор със сочния звук на Alfa V6 мотора.

–  Неустойчива на усукване каросерия, шумен гюрук и обичайните за Alfa проблеми.

Извод

Не е особено красива, но е много оригинална и се управлява приятно. Добрите Spider струват от 12 000 лева.

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин